Článek
Peugeot 107 je postaven na stejné platformě jako C1 a Aygo. Všechny tři vozy tak mají mimo jiné stejné čelní sklo a přední dveře. Designově jde 107 ve stopách nového modelového pojetí peugeotů. Čelní partie charakterizuje "široký úsměv", robustní logo a velké světlomety. Zádi pak dominují vysoké trojúhelníkové svítilny. Se svou délkou 3,43 m je nová 107 přímo určena na lehké manévrování městským provozem. Je navíc o 25 cm kratší než její předchůdce 106. Čtyřmístný automobil má rozvor 2,34 m.
.: ANKETA |
Oznámkujte design Peugeotu 107. |
Hlasujte v anketě na konci článku. |
Pod kapotou budou tyto pohonné jednotky. Tříválcový benzínový motor VVT-i o objemu 998 ccm s výkonem 50 kW při 6000 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 93 Nm při 3600 ot./min. vyvinutý Toyotou. Přenos síly na přední nápravu bude mít na starosti buď pětistupňový manuál nebo automat, který kromě plně automatického režimu využívá i sekvenčního řazení.
Rozměry (mm) | |
Délka | 3430 |
Šířka | 1630 |
Výška | 1465 |
Rozvor | 2340 |
Druhým motorem je diesel z produkce PSA Peugeot Citroën. Čtyřválcový motor o objemu 1398 ccm disponuje výkonem 40 kW při 4000 ot/min a maximálním točivým momentem 130 Nm při 1750 ot./min. Tento motor bude dodáván pouze ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou. Vyrábět se budou dvě karosářské verze - pěti a třídveřová.
Konstruktéři nezapomněli na bezpečnost. V základní nabídce tak nebude chybět ABS s elektronickým omezovačem brzdného tlaku, nastavitelný volant a další.