Článek
Jedním z důvodů pro další odstávku výroby je fakt, že kvůli koronaviru zůstávají uzavřené klíčové trhy pro vozy segmentu A. Mimo jiné Itálie, Velká Británie nebo Španělsko. "Vzhledem k akceleraci koronaviru v různých evropských zemích nebo regionech a jeho dopadu na veřejné zdraví, hospodářství a společnost, rozhodla TPCA prodloužit dobu pozastavení výroby," řekl Paroubek.
Vláda povolila, aby do Nošovic přijely stovky korejských odborníků Hyundai
Zaměstnanci automobilky jsou po dobu odstávky kompenzováni kombinací 85 procent platu a přesunutím směn na dobu po odstávce. V TPCA pracuje v současnosti zhruba 2500 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku.
V automobilce se vyrábí druhá generace takzvaných kolínských trojčat, Citroënu C1, Peugeotu 108 a Toyoty Aygo. V příštím roce zůstane v podniku Toyota sama a přestěhuje do středních Čech část výroby nové generace hatchbacku segmentu B, Yarisu.
Toyota Yaris se bude vyrábět v Kolíně
Původně se v Kolíně mělo začít vyrábět už v pondělí 4. května, i tak už to byl z velkých českých automobilek ten nejpozdější termín. Jako první znovu výrobu obnovil Hyundai v Nošovicích, již 14. dubna. V pondělí se pásy rozjely ve třech závodech Škody Auto.