Článek
Na světě je spousta aut, která mají čtyřválec pod kapotou a čtyři koncovky výfuku vzadu. Jenže k nim od motoru vede jedna trubka, maximálně dvě, a stejně to je s koncovými tlumiči výfuku. Co se stane, když každému válci dáte oddělené potrubí a tlumič? Na ruském kanálu Garage54 na YouTube to zkusili.
Vzali starý Fiat Uno, který už dříve použili pro test osmikolového uspořádání - proto ty divné podběhy vzadu - a místo sériových svodů i zbytku výfukového systému vytvořili nový. Ten vede přímo nahoru a z každého ze čtyř válců jsou výfukové plyny vedeny do vlastního tlumiče výfuku.
Cílem bylo vytvořit nejtišší výfukový systém na světě - takový, který nebude vůbec slyšet. Teorie byla jasná - když jeden tlumič na čtyři válce znamená relativně tichý výfukový systém, čtyři tlumiče budou ještě mnohem tišší.
Rus zařadil zpátečku za jízdy. Destrukce je až nečekaně velká

Jenže zvuk výfuku neurčuje jen koncový tlumič, nýbrž taky způsob svedení výfukových plynů do jedné trubky a případný středový tlumič, mimo jiné. Výsledek tedy není tak ohromující, jak moderátor očekával.
Samozřejmě, s něčím takovýmto se nevypravil na silnice - tlumiče zásadně omezují výhled z vozu. Projel se ale aspoň v garážovém komplexu ve snaze zaujmout pozornost lidí. Potkal jen jednoho člověka, který ale nevěřícně hleděl přesně tak, jak čekal.