Článek
Celkem čtyři stovky crashtestů prozkoumali v IIHS, a navíc přidali i výsledky zkoumání reálných nehod u aut jak s kolenními airbagy, tak i bez nich. Vytvořili velkou databázi různých druhů nehod a mohli tedy s velkou jistotou konstatovat, jak fungují nedávno zavedené airbagy, které mají chránit kolena a holeně před následky střetu se sloupkem řízení.
Ukázalo se, že jejich přínos je velmi malý. Při malém přesazení čelního nárazového testu (čtvrtina vozu bourá do překážky) se zvyšuje riziko poranění chodidla a holeně řidiče, ovšem zase se snižuje poranění hlavy, protože nafouknutý airbag lépe zadrží podkluzující postavu. U většího přesazení není žádné vylepšení bezpečnosti prokazatelné.
IIHS ve výsledku konstatovalo, že rozdíl v bezpečnosti se rovná pouhé půlce procenta. Riziko poranění se sníží ze 7,9 % na 7,4 %. A to je opravdu mizivá hodnota. Jediná možnost, kdy by kolenní airbag mohl být skutečně účinný, je, když řidič není připoután. Ovšem takové testy se neprovádějí, takže nemohou být dostatečně doloženy.