Článek
Nedávná zpráva o destrukci třiadvaceti světových rekordů v dynamice automobilu, o kterou se postaral chorvatský elektrický hypersport Rimac Nevera, má od pátku minulého týdne drobnou hvězdičku - dva z těch třiadvaceti rekordů už neplatí.
Je to zejména čas pro disciplínu zrychlení na 400 km/h a následného brzdění do zastavení, s níž se Koenigsegg Regera nově dostal pod 29 sekund. Nová rekordní hodnota, potvrzená velkým jménem v závodní telemetrii Racelogic, zní 28,81 sekundy. Je to o 1,13 s rychlejší čas, než zvládla nevera.
Regera neveru překonala také ve zrychlení na 250 mph (402,3 km/h) s časem 21,35 s o zhruba půl sekundy. Stala se také novým držitelem rekordu ve zrychlení na 250 mph a následném zastavení s časem 29,6 s.
Rekordy byly stanoveny na letišti ve švédském Örebro, kde je k dispozici více než 3,2 km dlouhá ranvej. A neznamená to, že by se regera, původně představená v roce 2015, vracela do výroby: „Proč stanovovat nové rekordy s autem, které je už dlouho z výroby? Protože to zvládne. Protože je stále králem,“ nechal se slyšet Christian von Koenigsegg, zakladatel a šéf automobilky.