Článek
Koenigsegg Jesko patří mezi nejextrémnější silniční vozy, jaké si dnes můžete pořídit. Obzvlášť to platí pro verzi Attack, která je díky vyššímu důrazu na přítlak konstruována přímo pro okruhové dovádění, zatímco verze Koenigsegg Absolut cílí hlavně na maximální rychlost.
O působivých schopnostech Koenigseggu Attack hovoří i nedávno stanovený rekordní čas na švédském okruhu Gotland Ring, kam měla automobilka původně namířeno jen kvůli testování a marketingu. Testovací jezdec Niklas Lilja za volantem ovšem během jízdy, kterou zaznamenaly tři kamery a zařízení RaceLogic, zvládl okruh pokořit v čase 2:56.97.
O sedm sekund tak překonal předchozí rekord 3:04.83, který vytvořilo Porsche 911 GT3 RS Manthey Racing. Podle vyjádření Koenigseggu přitom nepanovaly zrovna optimální podmínky, průměrná teplota byla kolem 18 stupňů a jejich vůz ani nebyl připraven na boření rekordů.
Místo paliva E85, které je potřebné pro získání plného výkonu, vůz používal celkem obyčejný 98oktanový benzin. Jeho 5,1litrový dvakrát přeplňovaný motor V8 tak neprodukoval plných 1622 koní, ale zhruba „jen“ 1297 koní. I tak se ale vůz na některých rovinkách dostal až k rychlosti 288 km/h. Řidič navíc dodal, že jel zhruba jen na 90 % potenciálu vozu.
Pro úplnost automobilka dodala, že okruh Gotland Ring patří s délkou 7,3 kilometru mezi delší evropské okruhy. A ačkoliv je výrazně kratší než ikonický Nürburgring, díky nerovnostem a náročným zatáčkám k němu bývá svou náročností připodobňován.