Článek
Koenigsegg odhalil model Jesko Absolut v roce 2020 a už tehdy zakladatel společnosti Christian von Koenigsegg jasně deklaroval, že auto má ambice překonat magickou hranici rychlosti 300 mil za hodinu. Švédská značka se tak zavázala zúčastnit se boje o nejrychlejší auta planety.
Koenigsegg poprvé veřejně nastartoval hybridní supersport Gemera, poslechněte si ho
Koenigsegg nedávno pro server Top Gear uvedl, že tento sen stále žije, protože je firma svým fanouškům zavázána. „Byla by škoda neukázat, co Jesko skutečně dovede,“ uvedl. „Zároveň ale víme, že dosahování takové rychlosti je děsivé, když si vybavím, co jsme zažili v Nevadě na otevřené silnici s Agerou RS s rychlostí 443 km/h,“ řekl Švéd.
I proto chce Koenigsegg limity Jesko Absolut testovat na uzavřené dráze, nikoli na běžných silnicích. K tomu by měla automobilce posloužit testovací dráha Volkswagenu s názvem Ehra-Lessien v Dolním Sasku, kde probíhalo testování Bugatti Chiron Super Sport 300+ a předtím i Bugatti Veyron. Otázkou ovšem zůstává, zda VW svoji dráhu Koenigseggu zapůjčí.
Hennessey Venom F5 překonal rychlostní rekord předchůdce
Švédský vizionář si mimo jiné v rozhovoru dělal legraci ze svých konkurentů, konkrétně pak narážel hlavně na americký hypersport Hennessey Venom F5. Poukázal na to, že vůz pro dosažení rekordní maximální rychlosti 437 km/h postrádá třeba i airbagy. Jesko Absolut je přitom podle něj vůz, který vyhovuje všem předpisům, jedná se o běžný vůz ve všech ohledech.