Článek
Proč má na sobě černé Jesko ve videích kusy maskovací fólie, když automobilka Koenigsegg tento model dávno plně odhalila, není jasné. Důležitější ale je, že si můžeme osmiválec tohoto modelu také poslechnout ve všech čtyřech krátkých videích, a to lépe než v prvním videu se zvukem před pár měsíci.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPříspěvek sdílený Koenigsegg (@koenigsegg), Čen 27, 2020 v 3:05 PDT
Jesko se představilo na ženevském autosalonu v roce 2019 jako ultimativní Koenigsegg pro silnici i okruh, který ještě dosáhne na silniční homologaci. Není hybridní jako Regera či Gemera, pohání ho pouze pětilitrový osmiválec.
Oproti ostatním pětilitrům této značky však ten v Jesku má plochou klikovou hřídel. Díky tomu může mít maximum otáček až na hodnotě 8500; běžnější osmiválce s křížovou klikovou hřídelí tolik nezvládnou.
Samozřejmostí jsou dvě turbodmychadla, ovšem pomáhá jim malý elektrický kompresor, který zajišťuje rychlejší nástup výkonu po sešlápnutí plynového pedálu – eliminuje turbolag. Ústrojí dává 1600 koní a 1500 N.m, natankujete-li palivo E85. Na standardní vysokooktanový benzin je výkon omezen kvůli hrozbě detonačního hoření.
Koenigsegg Jesko Absolut má být nejrychlejší na světě. Pojede více než 500 km/h
Jesko vznikne ve 125 exemplářích v ceně zhruba tři miliony dolarů (71,4 milionu korun) za jeden. Nedlouho po prezentaci na loňském ženevském autosalonu byly všechny vyprodány. První zákazníci by své vozy měli dostat ještě letos.
Všimněte si slov „Sledujte tento prostor” u instagramového příspěvku; automobilka patrně chystá něco většího, než je pár amatérských videí na sociálním médiu.