Hlavní obsah

Koenigsegg Gemera zatím tříválec nedostane, zákazníci chtějí V8

První čtyřmístný vůz značky byl nejprve představen s hybridním pohonem, který kombinoval tříválec s trojicí elektromotorů. Po uvedení verze s motorem V8 ovšem většina zájemců zatoužila po vyšším výkonu a uvedení tříválce s působivými parametry na trh je tak zatím v nedohlednu.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Gemera

Článek

Když automobilka Koenigsegg představovala svůj první čtyřmístný model Gemera, vyrazila všem dech jeho pohonnou jednotkou. Pod kapotou se totiž ukrýval pouze 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 590 koní s 600 Nm točivého momentu, který automobilka pojmenovala Tiny Friendly Giant (TFG), tedy v překladu „malý přátelský obr“.

Díky spolupráci se třemi elektromotory hybridního systému ovšem Koenigsegg Gemera sliboval i s tímto tříválcem kombinovaný výkon 1400 koní a 1850 Nm točivého momentu.

Koenigsegg Gemera dostal osmiválec, je nejvýkonnějším autem na světě

AutoMoto

Později se ovšem automobilce podařilo dostat pod kapotu i 5,0litrový twin-turbo přeplňovaný motor V8 z modelu Jesko, včetně rychlé devítistupňové převodovky, jehož výkon dosahuje 2300 koní a 2750 Nm točivého momentu.

Osmiválec měl být původně pouze příplatkovou položkou za nemalých 400 000 dolarů (cca 9,4 milionu korun), jak ovšem zakladatel a šéf značky Christian von Koenigsegg uvedl v rozhovoru pro Top Gear, většina zájemců se nakonec rozhodla právě pro osmiválec.

Objednávek na tříválec bylo nakonec tak málo, že se automobilka rozhodla oslovit zbývající zájemce a většinu z nich měla přesvědčit, aby si rovněž objednali verzi s motorem V8. Myšlenka tříválce TFG pak byla pro tento model zatím opuštěna.

Koenigsegg nicméně v rozhovoru dodal, že tento motor je stále velmi zajímavý a na jeho vývoji se pořád pracuje. Ostatně oproti osmiválci je o 270 kilogramů lehčí a chlubí se i technologií Freevalve, kdy motor nemá klasické vačky. Jednou by se tak v modelu Gemera mohl objevit, dodal Koenigsegg. Pravděpodobně ale půjde o speciální verzi.

Koenigsegg Jesko v simulaci překonal rychlost 500 km/h, rekord brzdí trať a gumy

AutoMoto

Výběr článků

Načítám