Článek
Jednou z výhod osmiválců jsou jejich kompaktní rozměry v porovnání s tím, jak moc výkonu dokážou nabídnout. V jednom případě dokonce tak kompaktní, že se vejdou do prostoru, který dosud zabíral řadový tříválec.
Tím jedním případem je Koenigsegg Gemera, který se původně představil s dvoulitrovým tříválcem. Jeho místo však nyní zaujala pětilitrová V8 - nic víc, nic méně. Učinila tak z gemery nejvýkonnější v současnosti prodávané silniční auto světa.
To proto, že osmiválec samotný dává 1520 koní a spolupracuje s ním ještě nový elektromotor, který Koenigsegg nazval Dark Matter, tedy „Temná hmota“. Ten přidává dalších 815 koní pro celkový výkon 2335 koní. Nejvyšší kombinovaný točivý moment je 2750 N.m, to vše při spalování paliva E85.
Koenigsegg poprvé veřejně nastartoval hybridní supersport Gemera, poslechněte si ho
Motor pochází z modelu Jesko, „jen“ je upraven tak, že místo vnější strany motoru má výfukové svody a turbodmychadla uvnitř V, což zmenšilo jeho rozměry. Zákazníkům ho do gemery namontuje za příplatek 400 tisíc dolarů (8,7 milionu korun) navíc k pořizovací ceně vozu, která je 1,7 milionu dolarů (37 milionů korun).
Kromě těchto změn dostala gemera také tradiční zpětná zrcátka místo kamer, protože kamery nejsou na některých trzích - zejména ve Spojených státech - legální. Zmíněný nový elektromotor nahrazuje trojici elektromotorů v původním konceptu.
Výroba gemery má začít v roce 2024 a zákazníkům se první kusy z celkem tří set plánovaných dostanou v roce 2025.