Článek
To nejdůležitější na začátek: Škoda potvrdila, že nejsilnější kodiaq dostane motor BiTDI, který má třeba VW Tiguan. Dvoulitrové dvakrát přeplňované TDI bude nabízet 240 koní (176 kW) a točivý moment 500 Nm (při 1750 otáčkách). Standardem pro nejsilnější dieselový motor bude sedmistupňová automatická převodovka DSG a pohon všech čtyř kol.
Kodiaq RS dostane specifická dvacetipalcová kola a agresivněji tvarovaný přední nárazník. Vzadu jsou pak zvýrazněné koncovky výfuku. Vnitřek je stejný jako u běžných verzí, jiná jsou ovšem sedadla s výraznějším tvarováním a integrovanou hlavovou opěrkou. Poznávacím znamením jsou kromě černých zrcátek také typické znáčky RS. Ve světové premiéře se nový Kodiaq RS ukáže počátkem října na pařížském autosalonu.
Rekord mezi sedmimístnými SUV
A ona rekordní jízda? Zajetými časy ze Severní smyčky se chlubí výrobci sportovních aut, která na více než jednadvacetikilometrové trase zajíždějí časy kolem sedmi osmi minut.
Škoda celou rekordní jízdu patrně brala v nadsázce a vzhledem k tomu, že žádné sedmimístné SUV trať oficiálně s časomírou nezajelo, je tedy nejrychlejší. Sériové provedení bez jakýchkoliv úprav se dvěma lidmi na palubě (za volantem seděla velezkušená závodnice Sabine Schmitzová) zajelo čas 9 minut 29 sekund a 84 setin.
Mezi SUV modely je nejrychlejší 510koňová Alfa Romeo Stelvio QV s časem 7:51,7, absolutní rekord Zeleného pekla je starý 35 let a má hodnotu 6:11,13. Ale je nám jasné, že Škodě nešlo o rekordní jízdu, spojení sedmimístného SUV se závodní tratí to vylučuje. Ale proč ne - nápad je to originální.