Hlavní obsah

Klasický Mustang nebude řvát s osmiválcem, ale hvízdat elektrikou

Novinky, fra

Na první pohled jde o nádherný klasický Ford Mustang GT500. Jenže se jedná jen o licencovanou karoserii. Pod ní se skrývá technika čistě elektrická. A navíc pochází z Velké Británie.

Mustang, který není obyčejný - je elektrickýVideo: Charge Cars

Článek

Autorem je totiž londýnská firma Charge Automotive, která si nechala od Fordu schválit karoserii, licencovat a do ní strká vlastní techniku. A vpravdě zajímavou techniku. Jde totiž o elektropohon, který může pohánět zadní, nebo všechna kola. Maximální výkon soustavy je 300 kW a točivý moment úžasných 1200 N.m. S tímhle potenciálem je jasné, že zrychlení na stovku zvládne za úžasnou hodnotu. Zde je to 3,09 sekundy.

Foto: Charge Automotive

Charge Automotive Ford Mustang

Ovšem druhou stránkou věci je dojezd. Ten je podle výrobce 200 km, a to i přestože kapacita akumulátorů je 64 kWh. Velký výkon samozřejmě něco sežere.

Automobil je uvnitř neuvěřitelně moderní. Dotykové obrazovky nejsou jen na pouštění hudby, ale dokonce se přes jednu z nich i řadí převod. Tedy samozřejmě něco jako na automatické převodovce, tedy P-R-N-D.

Foto: Charge Automotive 2X

Charge Automotive Ford Mustang

Zajímavá je i cena. Výrobce chce prodat 499 kusů, jejichž cena začíná na šesti milionech korun.

Výběr článků

Načítám