Hlavní obsah

Klasické Porsche 911 jako divoký offroad? Designérova představa je lákavá

Idea zkřížit Porsche 911 a Ford F-150 Raptor není nová, samo Porsche kdysi takový vůz postavilo. Turecký designér Emre Husmen nyní vytvořil jeho moderní reinkarnaci a usadil ji do všemožného terénu.

Foto: Emre Husmen

Porsche 911X Emreho Husmena

Článek

Puristé možná budou prskat - Porsche 911, a tím spíš v současnosti hodně ceněná generace 993 z 90. let, je sporťák pro silnice. Jenže Porsche na základě svých sporťáků nejednou postavilo terénní stroje - 959 existovala ve variantě pro rallye a 911 gen. 930 měla offroadovou variantu Safari, postavenou pro závody jako East Africa Safari Rally.

911X, kterou si můžeme prohlédnout na těchto ilustracích, je její moderní reinkarnací. Je prací nezávislého designéra Emreho Husmena, nikoliv automobilky Porsche samotné, a příznivce dovádění v terénu musí nadchnout. Je něčím na způsob křížence Fordu F-150 Raptor a Porsche 911 gen. 993, ovšem s nejmodernějšími prvky na karoserii.

Foto: Emre Husmen

Barvy Martini se k Porsche hezky hodí.

„Porsche 911 gen. 993 je po stránce designu mým nejoblíbenějším autem a díky ní jsem se zamiloval do značky i aut obecně, když jsem byl v 90. letech malý kluk. Pro její pětadvacáté výročí jsem chtěl vytvořit speciál podle vlastního vkusu,” píše Husmen na svém profilu na webu Behance.

Foto: Emre Husmen

Pro silnici má čtyřiadvacetipalcová kola.

Ono výročí bylo v loňském roce, ovšem ilustrace byly zveřejněny až nyní, v květnu 2020. To ale nic nemění na jejich zajímavosti.

Husmen uvádí, že vozu hypoteticky dal pohon všech kol z modelu 959. Výkon má být 600 koní, točivý moment 800 N.m, a vůz má mít vzduchový podvozek a buď 19” terénní, nebo 24” silniční kola.

Foto: Emre Husmen

Nejen „kachní ocas”, i variaci na „velrybí ocas” může 911X mít na zádi.

Generaci 993 jasně připomínají přední partie a silueta spolu se „skleníkem”, prosklenou horní částí karoserie. Také pruh zadních světel je jasnou indicií, stejně jako klasický spoiler „kachní ocas” na zádi většiny ilustrací. Čtveřice brzdových světel na každé straně je poznávacím znakem vozů Porsche současnosti.

Foto: Emre Husmen

Vůz je na vzduchovém podvozku a může měnit svou světlou výšku.

Motor samozřejmě zůstává za zadní nápravou, proto také v zadní části vozu vidíme největší množství otvorů pro pohyb chladicího vzduchu. A nutno říci, třebaže Porsche nikdy nic takového jistě nepostaví, výsledek Husmenovy práce vypadá vážně poutavě.

Související články

Nové Porsche 911 přijíždí ve verzi Targa

Tři tradiční karosářské varianty nového Porsche 911 jsou kompletní. Kupé a kabriolet doplňuje lákavý kompromis Targa. Nebe nad hlavou se sklem v zádech odhalí...

Výběr článků

Načítám