Článek
Je tomu rok, co se ukázal koncept BMW i4 se svými gigantickými ledvinkami a slibovaným dojezdem až 600 km na jedno nabití. Nyní tu máme produkční verzi, která se od konceptu zas tolik neliší.
Ohromné ledvinky samozřejmě zůstaly, ovšem oproti konceptu vůz dostal světlomety z konvenční řady 4; ostatně, tohle auto je „jen” elektrickou verzí řady 4 Gran Coupé. Zmíněné ledvinky jsou z valné části zaslepené pro nižší odpor vzduchu a ze stejného důvodu vidíme i zapuštěné kliky dveří a aerodynamická kola.
Zadní světla opět pochází z již prodávaného kupé řady 4, ovšem u tvarů zadního nárazníku je jasná důležitost co nejmenšího odporu vzduchu. Pod ním samozřejmě chybí koncovky výfuku, ale zato vidíme náznak difuzoru akcentovaný modrým orámováním.
Fotografie interiéru si BMW zatím nechává pro sebe, ovšem můžeme se domnívat, že se nebude příliš lišit od konvenčního kupé. Ostatně, proč měnit, co výborně funguje.
Stejně tak zatím nejsou známy přesné technické specifikace. Víme jen, že vůz nabídne až 530 koní a až 590 km dojezdu dle metriky WLTP. Samozřejmě má být v nabídce několik různých verzí. Zrychlení na stovku nejlepší varianty má být zhruba čtyři sekundy.
Pro americký trh automobilka odhaduje dojezd až 300 mil, tedy 483 km. Vzhledem k tomu, že metrika amerického úřadu EPA je blíž reálné jízdě, očekávejme zhruba takovýto dojezd nejvyšší verze v reálném světě.
Kapacitu baterie BMW nyní také nezveřejnilo, máme jen rok starý údaj konceptu, který hovořil o 80 kWh a nejrychlejšímu nabíjení až 150 kW stejnosměrným proudem. Zda se do produkčního stádia tato čísla nějak změnila, zatím nevíme. Stejně tak si musíme počkat na ceník a datum začátku prodeje.