Článek
Jihokorejská Kia je stále chápána jako spíše levnější značka, která má nabízet dobrý poměr ceny a praktičnosti, o prémiovost z hlediska nabízeného luxusu či jízdních vlastností už tolik nejde.
Alespoň ve Spojených státech by se ale vnímání Kie mohlo změnit, protože automobilka na tento trh právě uvádí luxusní, pět metrů dlouhý sedan s pohonem zadních kol, který si pro svůj vzhled získal přezdívku „korejské BMW řady 7“.
Tento model už Kia pod názvem K9 prodává v Koreji (má však odlišnou nabídku motorizací), v USA se bude nabízet pod názvem K900. Do Evropy se K900 zatím nedostane, což se ale v budoucnu může změnit. Zatím to ale není v plánu.
Přes pět metrů délky
Kia K900 nabízí rozvor náprav 3045 mm, na délku pak měří 5090 mm. Základem pro šestiválcovou verzi jsou osmnáctipalcová kola, V8 má standardně „devatenáctky“ o rozměru 245/45 vpředu a 275/40 vzadu.
Verze V8 je také standardně vybavena adaptivními světlomety s 16 diodami, přičemž vnitřní LED osvětlení mají obě verze.
Že jde o vlajkovou loď, naznačují i technologie, které žádné jiné vozy této značky dosud neokusily. Jde například o promítání na čelní sklo HUD (Head-Up Display) nebo osmiválcový motor.
Luxusem překypuje i audioaparatura HiFi Lexicon o výkonu 900 W, která nabídne 12kanálový digitální zesilovač a 17 reproduktorů, včetně středového reproduktoru a subwooferu.
Dva motory, jedna převodovka
Pro model K900, jehož podvozek má pětiprvkové nezávislé zavěšení zadních i předních kol, se nabízejí dva motory. Vrcholem je celohliníkový pětilitrový osmiválec s rozvodem DOHC a tedy 32 ventily.
Motor dosahuje nejvyššího výkonu 313 kW (426 k), nabídne přímé vstřikování benzinu GDI (Gasoline Direct Injection) a proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT.
Slabší jednotkou je pak 3,8litrový šestiválec, jenž dosahuje nejvyššího výkonu 232 kW (315 k). Pro oba motory se nabízí osmistupňová převodovka. Prodejní cena zatím nebyla oznámena.