Hlavní obsah

Kia Stinger vyzvala BMW řady 6 a Porsche Panamera. Neskončila poslední

Novinky, maž

Kia Stinger je povedené auto. To netvrdí jenom náš redakční test, ale prakticky všichni motorističtí novináři po celém světě. Kia nyní vyzvala BMW řady 6 a Porsche Panamera. Nevzala si příliš velké sousto?

Foto: Petr Horník, Právo

Kia Stinger (2.0 T-GDI)

Článek

Test si u americké organizace AMCI objednala samotná Kia. Na jeho průběh a výsledky ale korejská automobilka neměla žádný vliv. Kromě šestiválcové Kie Stinger za 41 tisíc dolarů (852 tisíc korun, výkon 370 koní) se čtyř disciplín zúčastnilo BMW 640i Gran Coupé M Sport za 89 tisíc dolarů (1,851 mil. korun, 320 koní) a také Porsche Panamera 3,0 V6 za 90 000 dolarů (1,872 mil. korun, 330 koní).

Za volant usedli profesionální závodníci. První disciplína byla sprintem na 60 mil v hodině, tedy 96 km/h (s vypnutým ESP, stejně jako u všech dalších zkoušek). Zde bodovala Kia Stinger s časem 4,6 sekundy, druhé bylo Porsche (5,14 s) a těsně třetí BMW (5,18 s).

Druhou disciplínou bylo maximální dosažitelné přetížení v zatáčkách. Zvítězila panamera, která zvládla přetížení 1,049 G. Druhý byl stinger (1,024 G) a třetí opět BMW (0,966 G).

Závod na okruhu ovládla panamera

Třetí zkouškou byl slalom, ve kterém opět dominovalo porsche. Hodnotila se nejvyšší dosažená rychlost – ta byla prakticky stejná, 101 km/h (v originále 63 vs. 62,8 mil v hodině). To bylo hodně těsné. BMW skončilo třetí s nejvyšší dosaženou rychlostí 95,9 km/h.

Poslední zkouškou byl závod na okruhu. Vyhrálo opět Porsche Panamera (čas 45,70 s), druhý skončil stinger (45,86 s) a opět poslední BMW – 47,78 sekundy. Pro první auto značky Kia s pohonem všech kol je to vynikající výsledek.

Škoda jen že do testu nebyla zařazena pátá disciplína – driftování. Zde by stinger, jak jsme zjistili během našeho testování, neuspěl. Při smyku zadních kol je hůře ovladatelný a i při vypnutém ESP se přibrzďují kola. Více v našem testu. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám