Hlavní obsah

Kia Sportage prošla omlazením. Nabídne dva nové diesely a mikrohybrid

Zhruba dva roky po vstupu současné generace Kie Sportage do prodeje tu máme facelift. Kia se zaměřila na vylepšení útrob - přichází mikrohybrid a dva úplně nové diesely. Infotainmentové systémy byly přepracovány, ale středová konzole plná tlačítek zůstává.

Foto: Kia

Kia Sportage - facelift 2018

Článek

Přepracované nárazníky a světla jsou nejpodstatnějšími změnami vzhledu Kie Sportage. Automobilka se pochlubila třemi fotografiemi, na kterých si vizuální změny můžeme prohlédnout.

Foto: Kia

Kia Sportage - facelift 2018

Mnohem víc novinek je pod slupkou. Sportage při faceliftu vyměnila dieselovou sedmnáctistovku za čtyřválec 1,6 CRDi, označený „U3”, který bude k mání s výkonem 115 nebo 136 koní. V silnější verzi i se 7st. dvouspojkovou převodovkou nebo pohonem všech kol.

Druhým novým dieselem je dvoulitr „R”, který bude spojen s mikrohybridním systémem, nazvaným EcoDynamics+. Ten je místo klasického startéru alternátoru vybaven startér-generátorem, napojeným na klikovou hřídel motoru pomocí řemene.

Otáčí jím elektřina z 48V baterie, a to jak při startu, tak i při plném sešlápnutí plynu. Při deceleraci, např. při brzdění motorem, zase startér-generátor „svou” baterii dobíjí. Výsledkem je dle tiskové zprávy čtyřprocentní snížení spotřeby paliva dle nové metodiky WLTP.

Emise dieselů byly testovány i na skutečné silnici

Nové vznětové motory ve Sportage dle automobilky plní normu Euro 6d-TEMP. Ta je založená na měřicím cyklu WLTP, ale součástí je i měření RDE, tedy Real Driving Emissions – emise při skutečné jízdě po skutečné silnici. Přesnými hodnotami spotřeby či emisí se však Kia zatím nepochlubila.

Foto: Kia

Kia Sportage - facelift 2018

V kabině zaujme zejména nový volant, který je minimálně u nejvyšší výbavy GT Line dole zploštělý. Zůstávají naopak čtyři řady tlačítek na středové konzoli, které sice vypadají trochu retro, ale za jízdy se používají velmi snadno a mnohem příjemněji, než kdyby bylo veškeré ovládání soustředěné do dotykového displeje.

WLTP vs. NEDC

WLTP, tedy Worldwide-harmonized Light-duty vehicles Test Procedure, je novou normou měření spotřeby osobních aut. Nahrazuje NEDC, New European Driving Cycle, protože hodnoty spotřeby naměřené v NEDC a uvedené v katalozích byly od reality, kterou pak řidiči zažívali na silnicích, vzdálené leckdy i o více než 50 %.

Cyklus NEDC nechával automobilkám poměrně velký manipulační prostor, kterého samozřejmě využívaly - např. mohly přehustit pneumatiky pro snížení jejich valivého odporu, nebo v laboratoři přitopit na 30 °C, protože to se motor rychleji zahřál na provozní teplotu a běžel s nižší spotřebou. 

Cyklus WLTP tento manipulační prostor podstatně zúžil. Auto při něm musí být v takovém stavu, v jakém opouští fabriku, včetně např. typu pneumatik nebo seřízení geometrie. Test je také podstatně delší - 23,27 km oproti 11,03 km u NEDC - a jede se při něm rychleji - až 131,3 km/h a průměrně 46,5 km/h, oproti 120, resp. 33,6 km/h u NEDC.

Cílem přechodu na novou metodiku samozřejmě je, aby hodnoty spotřeby v katalozích lépe odpovídaly tomu, za kolik budou lidé jezdit v reálném světě.

Ten však samozřejmě nechybí a budou k mání dvě verze – s úhlopříčkami 7 nebo 8 palců. Infotainmentové systémy jsou údajně také přepracované. Sportage bude také nově nabízet systém rozpoznání únavy řidiče nebo adaptivní tempomat. Aktivní udržování v jízdním pruhu je v nabídce již nyní.

Výběr článků

Načítám