Hlavní obsah

Kia směřuje výš

Novinky, Jaroslav Šimek

Novou luxusní limuzínou Opirus chce značka Kia nově vstoupit do segmentu luxusních vozů. Jejím cílem je nabídnout vůz s mimořádně vysokou úrovní designu a současně zachovat bohatý rozsah výbavy typický pro automobily Kia v nižších třídách.

Foto: Archív MJVM

Takto návštěvníci luhačovického muzea minulý týden tvořili dárkové krabičky a šperkovnice

Článek

Na seznamu základní výbavy tohoto vozu se například objevuje elektronická kontrola pérování, protiblokovací systém brzd (ABS) s rozdělovačem brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), systém trakční kontroly (TCS) a také elektronický stabilizační systém (ESP), který bude vůbec poprvé nabízen u vozu značky Kia.

Luxusní Opirus bude pohánět šestiválcový zážehový motor Sigma 3,5 l V6, který disponuje výkonem 198 k při 5500 ot./min. a maximálním točivým momentem 300 Nm při 3500 ot./min. S tímto motorem vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,2 s a z 60 km na 100 km za 5,1 s, přičemž maximální rychlost leží u hranice 220 km/h. Motor pracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů, které je navíc usnadněno nezávislým systémem ovládání spojky.

Opirus je také velmi prostorný vůz, o čemž svědčí i to, že v oblasti nohou a hlavy nabízí více místa než jeho přímí konkurenti. Maximální bezpečnost posádky bude mimo jiné zajišťována až 8 airbagy a aktivními opěrkami hlavy. Nicméně, klíčovou předností tohoto nového modelu má být jeho cena. Její příznivá výše se totiž odvíjí od skutečnosti, že Opirus bude postaven na shodném podvozku jako sesterský model Hyundai.

Výkonný ředitel společnosti Kia Motors Y. H. Kim k tomu poznamenal: "Opirus je ukázkovým příkladem synergických efektů, které jsou výsledkem spojení automobilky Kia se skupinou Hyundai. Tím, že Opirus bude vyráběn na stejné podvozkové platformě jako luxusní sedan Hyundai Equus/Centennial, se nám podařilo výrazně snížit náklady."

Nová vlajková loď značky Kia se bude vyrábět v závodě Hwasung a její počáteční produkce je plánována na 35 000 ks za rok s tím, že do roku 2006 by se měla zvýšit až na 70 000 ks. V segmentu luxusních vozů má Opirus konkurovat zejména modelům Peugeot 607, Renault Vel Satis, Lancia Thessis a Nissan Maxima.

Po své výstavní premiéře na březnovém ženevském autosalonu se Kia Opirus vzápětí představila veřejnosti na automobilové výstavě Auto Mobil International v Lipsku.

Související témata:

Související články

Magentis míří do Evropy

Auto se zatřáslo, volant se mi v rukách zaškubal. Řidič kamiónu v sousedním pruhu dálnice se zadíval na náš testovací vůz a vzápětí svou zvídavost proměnil...

Kia se prosazuje

Korejská automobilka KIA zaznamenala na evropských trzích v roce 2002 rekordní prodeje. V porovnání s rokem 2001 to bylo více o 9,2 %.

Japonec střižený pro Evropu

Když jsem před několika lety navštívil město Toyota City, zástupci největší japonské automobilky se chlubili tím, že pro budoucí generace toyot chystají řadu...

Výběr článků

Načítám