Článek
Design vozu měla na starost studia v Německu a Kalifornii, podílelo se i hlavní návrhářské centrum Kii v korejském Namyangu. Při živém kontaktu tohle auto vypadá velice dobře a nešokuje žádným prvkem svého vnějšího designu, velice dobře zapadne mezi ostatní malá auta s ryze evropským původem.
Mimochodem, na pařížském autosalonu, kde měl tento model světovou premiéru, šlo o jeden z mála stánků (další měla Škoda), kde byla přítomna i odvážněji oděná hosteska. Jinde, dokonce i u italských značek, byly hostesky oblečeny o dost formálněji. Do Evropy tak zvolna přichází trend z čínských autosalonů, kdy vyzývavěji oblečené dívky údajně „vyrušují” od pohledu na automobily, a jejich přítomnost je tak zakazována.
Čtyři motorizace, všechny benzínové
Zpátky k popisovanému vozu: nová Kia Rio vznikne pouze v pětidveřovém provedení, se sportovní třídveřovou verzí GT se zatím nepočítá. Pod kapotou bude přeplňovaný litrový tříválec naladěný na 100, respektive 120 koní a v obou provedeních s maximem 172 Nm točivého momentu.
Další variantou je rovněž benzínový motor o objemu 1,25 litru nebo 1,4 litru, plněný atmosféricky. Výkony 84 koní a 122 Nm, respektive 100 k a 132 Nm.
Kia Rio je celosvětově nejprodávanějším modelem tohoto korejského výrobce, v roce 2015 si na světových trzích našla zhruba 473 tisíc zákazníků. Rio čtvrté generace se v evropské specifikaci začne vyrábět koncem letošního roku.