Článek
Auto se od konceptu k sériové podobě dost změnilo. Telluride totiž dostalo do parády kalifornské designerské středisko Irvine, které zapracovalo všechny připomínky, jež za dva roky korejská firma na adresu vozu nasbírala. Takže pryč jsou utopené světlomety, ale objevily se vertikálně postavené klasičtějšího tvaru. Stejně tak zmizela i trochu divná maska a nahradila ji více standardizovaná.
Nezměnilo se, že auto je to největší, co Kia bude vyrábět. Sice nejsou známy přesné rozměry, ale víme třeba, že dovnitř se vejde ve třech řadách až osm cestujících. Také víme, že pod kapotou bude pracovat vidlicový šestiválec s výkonem 214 kW (291 koní) a točivým momentem 355 N.m.
Telluride dostane speciální pohon všech kol, který bude řízen pomocí jízdních módů Smart, Eco, Sport, Comfort, Snow a AWD lock. První je automatický přenos síly podle aktuálních podmínek, ECO nechá zařazený jen přední pohon, Sport nabídne poměr výkonu mezi nápravami 65:35 (vpředu/vzadu), Comfort a Snow pak 80:20 a AWD lock uzamkne přenos na obě nápravy stejně. Všechna síla půjde na kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Největší Kia bude extrémně luxusně vybavená. V základu bude například mít obrazovku infotainmentu s úhlopříčkou 10,25 palců, desetireproduktorový systém Harman Kardon s příkonem 630 W, 6 USB nabíjecích zásuvek (budou například v opěradlech sedadel) apod. V nabídce na přání pak budou třeba vyhřívaná a odvětrávaná sedadla v prvních dvou řadách.
Auto bude mít ve standardní nabídce všechny bezpečností systémy dneška, včetně adaptivního tempomatu nebo head-up displeje. Vyrábět se bude v továrně West Point v Georgii. Cena ještě není známá, protože první auta vyjedou až na začátku příštího roku.