Článek
Kia Stinger si u novinářů, fanoušků i zákazníků získala značnou oblibu, protože se nestydí za svůj šestiválec a klasickou koncepci motoru vpředu a pohonu zadních nebo všech kol.
Právě probíhající newyorský autosalon její lákavost ještě zvyšuje, alespoň pro osm stovek lidí – představuje verzi GTS.
Zaujme na první pohled ostrou oranžovou barvou, ale to ani zdaleka není všechno – 3,3l šestiválci sice zůstalo 370 koní a 510 newtonmetrů, ale ty proudí na kola skrz novou čtyřkolku D-AWD (Dynamic All Wheel Drive) se samosvorným diferenciálem na zadní nápravě.
V závislosti na zvoleném jízdním režimu poputuje na zadní nápravu 60, 80 nebo až 100 procent síly motoru. To poslední v případě, že zvolíte režim Drift – ten dovolí autu divoce smykovat a automatická převodovka v něm podrží zařazenou rychlost, nepřeřadí uprostřed driftu.
Podle tiskové zprávy přináší nová čtyřkolka DNA vozu se zadním pohonem. Síla putující na přední kola tu je spíš pro bezpečnost a trakci za snížené adheze. Pokud ale upřednostníte nižší hmotnost, Stinger GTS bude k mání i s pohonem pouze zadní nápravy. Osmistupňový automat je ale jedinou volbou.
Moc dalších možností, jak snížit váhu, není. V kabině je prémiové audio od firmy harman/kardon, na fotkách vidíme prosklenou střechu a uvnitř čalounění alcantarou. Zvenčí stojí kromě barvy za zmínku také karbonové díly, jako rámeček přední masky, kryty zrcátek a výdechy. Zbytečné? Samozřejmě, ale aspoň je to skutečný karbon, nikoliv imitace.
Špatná zpráva nakonec – Stinger GTS bude k mání jen ve Spojených státech, do Evropy nebude oficiálně dovážen. Jediným způsobem, jak se k němu u nás dostat, je individuální dovoz z USA.
Ceny mají podle tiskové zprávy začínat zhruba na 44 tisících dolarů (999 tisíc korun) za zadokolku a 46 500 dolarech (1,06 milionu korun) za čtyřkolku.
Případný individuální dovoz do Česka cenu zvedne o clo 10 % (z ceny vozu a ceny dopravy), poté o DPH 21 % (z ceny vozu, ceny dopravy a cla) a nakonec o schválení a přihlášení do provozu.