Hlavní obsah

Kia představuje limitovaný Stinger GTS, čtyřkolka má driftovací režim

Kia Stinger GTS, novinka z newyorského autosalonu, není limitována výkonem, nýbrž počtem vyrobených kusů - bude jich jen osm stovek. Zákazníci se ale budou moci těšit na upravený systém pohonu všech kol a elektroniku, která pomůže driftovat.

Foto: Kia 17x

Kia Stinger GTS

Článek

Kia Stinger si u novinářů, fanoušků i zákazníků získala značnou oblibu, protože se nestydí za svůj šestiválec a klasickou koncepci motoru vpředu a pohonu zadních nebo všech kol.

Právě probíhající newyorský autosalon její lákavost ještě zvyšuje, alespoň pro osm stovek lidí – představuje verzi GTS.

Foto: Kia

Pro driftování má Stinger GTS přímo připravený jeden jízdní režim.

Zaujme na první pohled ostrou oranžovou barvou, ale to ani zdaleka není všechno – 3,3l šestiválci sice zůstalo 370 koní a 510 newtonmetrů, ale ty proudí na kola skrz novou čtyřkolku D-AWD (Dynamic All Wheel Drive) se samosvorným diferenciálem na zadní nápravě.

V závislosti na zvoleném jízdním režimu poputuje na zadní nápravu 60, 80 nebo až 100 procent síly motoru. To poslední v případě, že zvolíte režim Drift – ten dovolí autu divoce smykovat a automatická převodovka v něm podrží zařazenou rychlost, nepřeřadí uprostřed driftu.

Foto: Kia

Rámeček masky je ze skutečného karbonu.

Podle tiskové zprávy přináší nová čtyřkolka DNA vozu se zadním pohonem. Síla putující na přední kola tu je spíš pro bezpečnost a trakci za snížené adheze. Pokud ale upřednostníte nižší hmotnost, Stinger GTS bude k mání i s pohonem pouze zadní nápravy. Osmistupňový automat je ale jedinou volbou.

Moc dalších možností, jak snížit váhu, není. V kabině je prémiové audio od firmy harman/kardon, na fotkách vidíme prosklenou střechu a uvnitř čalounění alcantarou. Zvenčí stojí kromě barvy za zmínku také karbonové díly, jako rámeček přední masky, kryty zrcátek a výdechy. Zbytečné? Samozřejmě, ale aspoň je to skutečný karbon, nikoliv imitace.

Foto: Kia

Přeplňovanému šestiválci zůstalo 370 koní.

Špatná zpráva nakonec – Stinger GTS bude k mání jen ve Spojených státech, do Evropy nebude oficiálně dovážen. Jediným způsobem, jak se k němu u nás dostat, je individuální dovoz z USA.

Ceny mají podle tiskové zprávy začínat zhruba na 44 tisících dolarů (999 tisíc korun) za zadokolku a 46 500 dolarech (1,06 milionu korun) za čtyřkolku.

Foto: Petr Horník, Právo

KIA Stinger 2.0 T-GDI

Případný individuální dovoz do Česka cenu zvedne o clo 10 % (z ceny vozu a ceny dopravy), poté o DPH 21 % (z ceny vozu, ceny dopravy a cla) a nakonec o schválení a přihlášení do provozu.

Výběr článků

Načítám