Článek
Kia už model EV6 před časem ukázala na prvních fotografiích, ale nepřinesla k nim žádné bližší informace. Úterní premiéra však ukázala veškerá data o motorizacích i technologiích pod kapotou.
Jisté je, že EV6 je elektromobil, který stojí na nové platformě E-GMP určené i pro další elektrická vozidla Kia. Jihokorejský crossover je pak přímým sourozencem Hyundai Ioniq 5.
Vzhledově působí Kia EV6 velmi dospěle, vidět ji můžeme ve sportovním provedení GT-Line, na které jsme zvyklí z běžných modelů jihokorejské automobilky. K dispozici by měla být i ještě vyšší výbava GT. Nejedná se pak o žádné malé auto. Kia hovoří o tom, že v kabině by mělo být místa jako v SUV střední třídy, vozidlo je dlouhé 4680 mm a má rozvor 2900 mm.
Kia představuje crossover EV6, první z nové řady elektromobilů
V kabině dostal vůz multifunkční volant s novým logem Kia, startovací tlačítko a podle snímků i velkou středovou konzoli s kulatým voličem, na který jsme zvyklí třeba z modelů BMW. Dobře vypadají i sportovní sedadla z látky z recyklovaných plastů. Řidiči budou k dispozici také dva spojené dvanáctipalcové displeje.
Zákazníci se u modelu mohou těšit i na systém V2L, tedy Vehicle to Load, díky kterému lze u nabíjeného či jedoucího auta nabíjet elektrokola, skútry i koloběžky.
Kia v novém elektromobilu nabídne hned několik různých variant pohonu. K dispozici budou dvě kapacity baterií 58 kWh a 77,4 kWh. Základním modelem bude EV6 s jedním elektromobilem, pohonem předních kol a slabší baterií. Takový model bude mít výkon 172 koní. Zatím ale neznáme veškerá data o dojezdech. Jistý je jen ten u předokolky se silnější baterií, která dle metodiky WLTP ujede na jedno nabití 510 km.
Hyundai představuje Ioniq 5, hranatý hatchback s rychlým dobíjením
Volitelně nabídne i dva motory pro pohon všech kol. Nejsilnější EV6 tak bude ve verzi GT, která dostane dva motory a maximální výkon 585 koňských sil. Dojezd však zatím Kia nezveřejnila. Co se nabíjení týče, Kia uvádí, že s pomocí revoluční DC rychlonabíječky lze vůz z 10 na 80 % baterie dobít za 18 minut. Za 4,5 minuty pak dojezd jednorázově zvýšíte o 100 kilometrů. Elektromobil podporuje jak nabíjení napětím 800 V, tak i slabší infrastrukturu na 400 V.
Model EV6 bude možné na světových trzích spatřit v druhé polovině letošního roku. Ve vybraných zemích pak bude možné vytvořit rezervaci už od 30. března. Česká cena zatím není známa.