Článek
Pokud jste čekali zmenšenou verzi krásného stingeru, budete zklamaní. Nový ceed (jak víte, v názvu už není dětinský apostrof) ale nevypadá vůbec zle, jen jeho design zapadne mezi všechny mégany, focusy a golfy. Přední světlomety a takzvaný tygří nos odkazují na druhou generaci, hezkým detailem je přední spoiler.
Proti minulé generaci je korejská novinka o 20 mm širší (1800 mm), avšak o 23 mm nižší (1447 mm). Rozvor náprav je totožných 2650 milimetrů, celkovou délku automobilka bůhvíproč neuvedla. Zavazadelník se zvětšil o 15 litrů na nynějších 395 litrů.
Diesely i atmosférický motor
Nabídka motorizací zahrnuje přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 88 kW (120 k). Novým agregátem je pak čtrnáctistovka T-GDI naladěná na 103 kW (140 k). Z nabídky nevypadla atmosféricky plněná čtrnáctistovka (74 kW/100 k), zájemci o dieselové motory budou mít na výběr dvě šestnáctistovky – 85 kW (115 k) a 100 kW (136 k).
Vůbec poprvé se pro model od značky Kia bude nabízet autonomní řízení Level 2 – adaptivní tempomat a udržování v jízdních pruzích, což evropská konkurence v této třídě rovněž nabízí.
V rámci přejmenování Kia přišla s tím, že slovo ceed je zkratkou pro Community of Europe with European Design (Pro evropskou veřejnost, s evropským designem).
Na výběr bude 12 barev karoserie. Nejmenšími koly bude průměr 15 palců, největším dostupným 17”. Kia zatím neprozradila, zda vznikne i sportovní derivát à la Hyundai i30 N.
Prodej bude zahájen v květnu. Sourozenec Hyundaie i30, se kterým sdílí techniku, stojí v aktuální generaci v Česku bez dvacetikoruny 300 tisíc korun. V nabídce je i praktičtější verze kombi. Standardem bude sedmiletá záruka.