Článek
Je úsměvné, jak tahle „drsňácká“ mánie pokračuje. Na trhu je třeba oplastované MPV, dodávka a občas trochu úsměvně působí třeba i oplastovaná Škoda Fabia. Kia ale šla ještě dál a miniaturnímu picantu také dala trochu plastů kolem celé karoserie. Ale překvapivě to vypadá pěkně. Jde hlavně o to, že nárazník je zcela nový a je výrazně mohutnější a jsou v něm mlhovky.

Kia Picanto X-Line
Velké plasty kolem nárazníků nesmí chybět a i vzadu vidíme nárazník zcela přepracovaný, který vypadá, jako by měl nájezdový plech. Samozřejmě že jde jen o vizuální úpravu a tohle auto nemá vůbec touhu vyjet na nezpevněné cesty, i když světlá výška narostla o 15 mm.
Interiér je stejný jako u klasické řady. Nic nového pod sluncem. To, co vidíte na fotografii je třeba doplněno příplatkovým sedmipalcovým displejem. Pro vozy v provedení X-Line je k dispozici i zadní parkovací kamera, bezdrátové dobíjení smartphonů a zdířka USB. Picanto X-Line podobně jako varianta GT Line standardně nabízí sportovní zploštělý volant.

Kia Picanto X-Line
Překvapení!
Jenže tohle auto má jednu výhodu, kterou bychom nečekali. Na rozdíl od ostatních značek přišla korejská firma i s tím, že pod kapotou musí být to nejlepší. Takže zatímco jinde dají klidně k „terénní“ verzi i základní motor, tady byl aplikován ten nejlepší - přeplňovaný tříválec Kia 1,0 litru T-GDI.
Nový kompaktní a lehký motor, dříve nabízený pouze pro modelovou řadu Cee’d a nové Rio, bude poprvé k dispozici i zájemcům o novou variantu modelu Picanto.
Pohonná jednotka 1,0 litru T-GDI dosahuje maxima výkonu 74 kW (100 koní) při 4500 ot./min a točivého momentu 172 Nm v rozpětí 1500 až 4000 ot./min. Nejvýkonnější motor v historii modelu Picanto udílí vozům v provedení X-Line zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy. S novým pohonem pak vůz vykazuje spotřebu pouhých 4,5 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni od 104 g/km (kombinovaný cyklus, dle metodiky NEDC).
Představení auta proběhne ve Frankfurtu nad Mohanem a hned vzápětí půjde do prodeje. U nás se ale objeví až v posledním čtvrtletí roku 2017.