Článek
Čtvrtá generace sorenta je na trhu od roku 2020. Modernizace připravená pro rok 2024 zahrnuje zejména kosmetické změny.
Nové je provedení kapoty, kam se přesunulo i logo. Zaujmou nově vertikální světlomety a maska chladiče s 3D vzorem rastru.
Dekory blatníků na boku vozu mají nyní výraznější 3D provedení. Pro nové sorento jsou také k dispozici tři nová provedení litých kol o velikosti 18, 19 a 20 palců.
Na zádi zaujme modernizované provedení koncových světel s diagonálními LED zdroji. Grafika u vertikálních koncových světel vznikla propojením dvou dříve samostatných částí. Modernizovaný je i zadní nárazník a dekor v oblasti výfuků.
Interiéru dominuje zakřivená obrazovka společně s vícefunkčním dotykovým displejem. Přepracován byl otočný ovladač elektronického řazení.
K mání jsou tři motorizace. Plug-in Hybrid používá spalovací motor 1.6 T-GDI a 13,8kWh akumulátor ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou. Tato verze je standardně vybavena pohonem všech kol.
Full-hybrid je vybaven jednotkou 1.6 T-GDI, menší baterií o kapacitě 1,49 kWh a rovněž šestistupňovou samočinnou převodovkou; je možné volit mezi pohonem předních a všech kol. Dále v nabídce zůstává vznětový motor 2,2 litru ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, opět ve variantě s pohonem předních i všech kol.
Nové sorento v České republice bude možné objednávat v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku za dosud neupřesněné ceny.