Článek
Co se změnilo? Na první pohled jde o drobnosti, není jich ale málo. Nové jsou přední světlomety i zadní výklopné dveře se zadními sdruženými světly. Jiné oproti minulé generaci jsou nárazníky s vertikálně umístěnými mlhovými světlomety. Větší počet prvků karoserie je nyní lakovaný v barvě karoserie a nová jsou i devatenáctipalcová desetipaprsková litá kola.
Změnila se i výška vozidla, inovované sorento je o deset milimetrů nižší. Snížena byla i podlaha, prostor pro nohy je údajně o 30 mm (ve 2. řadě), respektive o 9 mm (ve 3. řadě) větší.
Uvnitř až sedmimístného SUV je nová středová konzola se sedmipalcovým dotykovým displejem, v příplatkové výbavě nově figuruje dvoudílné skleněné panoramatické střešní okno.
V seznamu příplatkové výbavy nechybí ani systém pro sledování mrtvého úhlu, asistent jízdy v jízdním pruhu s kamerou nad čelním sklem a systém pro samočinné podélné zaparkování.
Pro evropský trh budou v nabídce čtyřválcové vznětové a zážehové motory s výkony od 110 kW/150 k do 145 kW/197 k. Benzínový 2.4 GDI má novou hlavu válců, písty, vstřikování paliva a sací soustavu. Výkon je vyšší o 9 procent (nyní 141 kW/192 k) a točivý moment mírně vzrostl (242 Nm).
Patrně nejvíce poptávaný bude zřejmě dvoulitrový turbodiesel, jenž se nabízí s výkony 150 nebo 197 koní. V některých zemích se bude prodávat také 3,5litrový šestiválec (280 k) a 2,4litrové MPI (176 k).
Kia snižuje řízení se strmějším převodem (nově 2,95 otáčky volantu mezi rejdy). Upravený je i podvozek, zadní víceprvkové zavěšení s tužší konstrukcí. V nabídce budou jak verze s pohonem pouze předních kol, tak modely s označením 4WD.
Prodej bude zahájen v říjnu, prodejní ceny zatím Kia neoznámila.