Hlavní obsah

Kia odhalila další detaily o novém niru, elektrická verze ujede až 463 km na jedno nabití

Nová generace Kie Niro má opět tři elektrifikované verze. Automobilka zveřejnila detaily o technice plug-in hybridní a ryze elektrické varianty. Neřekla pořádně, jak dlouho se která nabíjí, ale víme, jak mají velký kufr a jaký utáhnou přívěs.

Foto: Kia

Kia Niro EV

Článek

Postupné odhalování technických specifikací nové generace Kie Niro pokračuje plug-in hybridní verzí a končí elektromobilem. Spolu s lednovým prozrazením detailů základní full-hybridní varianty tedy už víme o elektrifikovaném crossoveru nové generace všechno podstatné.

Plug-in hybrid dostal téměř dvojnásobně silnější elektromotor oproti hybridu – má 62 kW, tedy 84 koní. Spolu s 1,6l atmosférickým benzínovým motorem dává kombinovaný výkon 183 koní. Oproti minulé generaci narostla baterie z 8,9 na 11,1 kWh, což znamená delší dojezd na elektřinu – se základními 16″ koly to je dle WLTP až 65 km.

Foto: Kia

Kia Niro EV

Jak se automobilka pochlubila už při představení nového nira loni na podzim, hybridní a plug-in hybridní verze umějí samy přepínat na elektřinu v tzv. zelených zónách. V Česku nejsou takové zóny nijak stanovené, ovšem automobilka píše, že takové zóny jsou v zastavěných oblastech a kolem škol či nemocnic. A samozřejmě, řidič si může sám takové zóny v navigačním systému vytyčit.

Plug-in hybrid je po technické stránce zajímavý také topením pomocí keramických součástí, které snižují nároky systému klimatizace na energii při vytápění kabiny. Výsledkem je samozřejmě delší dojezd na elektřinu.

Foto: Kia

Kia Niro EV

Ryze elektrická verze nabízí 204 koně a 255 Nm točivého momentu, což má stačit ke zrychlení na stovku za 7,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 167 km/h. Baterie má kapacitu 64,8 kWh, což má dle normy WLTP stačit až na 463 km dojezdu.

Kia zatím neuvádí detailní parametry nabíjení ani pro plug-in hybrid, ani pro elektrickou verzi nira. Jediná zatím dostupná informace je, že se elektromobil nabije z 10 na 80 % za 43 minut pomocí rychlonabíječky s konektorem CCS. Takový čas odpovídá průměrnému nabíjecímu výkonu 63 kW, což v dnešní době vážně není mnoho.

Foto: Kia

Kia Niro EV

Konečně automobilka se podělila o objemy zavazadelníku a také největší hmotnosti přívěsu. Do elektromobilu naložíte 475 litrů nákladu a ještě 20 litrů do schránky pod přední kapotou, hybrid zvládne 451 litrů a plug-in hybrid 348 litrů. U přívěsů to je naopak, hybrid a plug-in hybrid utáhnou 1300 kg, elektromobil pouze 750 kg.

Související články

Evropským Autem roku 2022 je Kia EV6

Vítězem evropské ankety Auto roku 2022 je elektrický crossover Kia EV6. Ve finále zvítězil mezi dalšími pěti elektromobily a Peugeotem 308. Škoda Enyaq...

Výběr článků

Načítám