Článek
Vleklé odhalování nové generace Kie Niro automobilka završila zveřejněním českého ceníku. Protože je niro k mání jen v elektrifikovaných variantách, je nasnadě, že ceny nebudou nízké.
Kompletní ceník nové Kie Niro | |||
---|---|---|---|
Výbava | Motorizace | Výkon | Cena |
Comfort | 1,6 GDI HEV 6DCT | 104 kW/141 k | 729 980 Kč |
EV 64,8 kWh | 150 kW/204 k | 1 119 980 Kč | |
Style | 1,6 GDI HEV 6DCT | 104 kW/141 k | 799 980 Kč |
1,6 GDI PHEV 6DCT | 135 kW/183 k | 1 029 980 Kč | |
EV 64,8 kWh | 150 kW/204 k | 1 199 980 Kč | |
Premium | 1,6 GDI HEV 6DCT | 104 kW/141 k | 909 980 Kč |
1,6 GDI PHEV 6DCT | 135 kW/183 k | 1 129 980 Kč | |
EV 64,8 kWh | 150 kW/204 k | 1 319 980 Kč |
Niro je k mání ve třech výbavových verzích - Comfort, Style a Premium. Společnou mají armádu bezpečnostních hlídačů a jízdních asistentů, která zahrnuje sledování únavy řidiče, aktivní hlídání jízdy v pruhu, asistent pro následování auta před sebou v jízdním pruhu, asistent sledování rychlostních limitů, autonomní nouzové brzdění či automatická dálková světla.
V základní verzi Comfort kromě toho zákazníci dostanou LEDková světla, elektrická a vyhřívaná zrcátka, couvací senzory, středový airbag mezi předními sedadly, podporu rádia DAB, infotainment s dotykovým displejem a možností připojení Androidu Auto či Apple Car Play či výškově stavitelná přední sedadla.
Nová Kia Niro je tu, umí sama přepnout na elektřinu v zelených zónách
Elektromobil má ve všech výbavách jednozónovou automatickou klimatizaci, hybrid a plug-in hybrid dvouzónovou. Také má už v základu adaptivní tempomat a bezklíčový přístup.
Prostřední verze Style přidá přední parkovací čidla, digitální přístrojový štít, větší centrální displej, vlastní navigaci, bezdrátovou nabíječku mobilu, automatické stěrače, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní tempomat a bezklíčový přístup pro všechny verze, asistent pro jízdu po dálnici, elektricky sklopná zrcátka, zásuvku na 230 V v interiéru či výdechy ventilace i pro zadní místa.
Vrcholová varianta Premium přidává čalounění z veganské kůže, ventilované a vyhřívané elektrické sedačky s nastavitelnou bederní opěkou, head-up displej, audiosystém harman/kardon či vyhřívaná zadní sedadla.
Také tu je navíc řada dalších jízdních asistentů, jako např. lepší asistent pro jízdu po dálnici, hlídač aut blížících se v přímém směru, sledování mrtvého úhlu se systémem bránění kolizím při couvání, inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním nebo asistent pro bezpečné vystupování.
V ceníku byla zveřejněna také kompletní technická data, která říkají, že elektrickou verzi budou zákazníci nabíjet od 27 h 30 min kabelem do standardní 230V zásuvky po 45 minut, které má zabrat nabíjení ze 100kW rychlonabíječky z 10 na 80 procent. Z domácího wallboxu si vůz umí vzít až 11 kW, kterými se bude nabíjet 6 h 20 min.
Dojezd na plné nabití má být 460 km dle měření metodikou WLTP, ve městě až 604 km. Baterie je lithium-ion-polymerová a jejích 181 Ah při napětí 358 V dává kapacitu 64,8 kWh.
Oba hybridy mají baterii o stejné technologii, ovšem ta v plug-in hybridu má kapacitu 11,1 kWh. Technická data uvádějí pouze dobu nabíjení z 230V zásuvky, která je 2 h 55 min. Tzv. full hybrid má baterii o kapacitě 1,32 kWh.
A konečně, spotřeba paliva. Ta má být u hybridu v kombinovaném režimu 4,4-4,7 l/100 km, u plug-in hybridu 0,8-1 l/100 km + 12,9-14 kWh/100 km a u elektromobilu 16,2 kWh/100 km. Niro je možné již nyní předobjednávat.