Hlavní obsah

Ken Block si vyjel k Nebeské bráně, záběry z jízdy berou dech

Závodník a podnikatel Ken Block šokoval internet svým videem, na němž zdolává jednu z nejnebezpečnějších silnic na světě v čínské provincii Čchu-nan. Jeho výkon ve speciálu Hoonigan doslova bere dech.

Foto: Hoonigan Racing

Hoonigan Ford F-150 z roku 1977 (Ilustrační foto)

Článek

K bájné čínské hoře Tchien-men a skalnímu útvaru Nebeská brána, k němuž stoupají turisticky oblíbené Schody do nebe, vede pouze jedna jediná cesta. Uzoučká, klikatá a nesmírně nebezpečná silnička Tchien-men Šan, která není veřejná, a tudíž na ni smí jen turistické autobusy nebo závodní speciály.

Adept na nejrychlejší vozidlo světa překonal tisíc kilometrů v hodině

AutoMoto

Jeden takový si do Číny přivezl i bývalý americký rallye jezdec, dobrodruh a podnikatel Ken Block, aby se svým osobitým stylem pokusil k Nebeské bráně vyjet.

Block na Tchien-men Šan ale nepřijel lámat rekordy, jak to dělají ostatní automobilky – třeba Volkswagen, jehož speciál ID tu v září stanovil rekord 7:38.586 minut. Američan sem dorazil natočit další video s názvem Climbkhana – epizoda 2.

Na snímku umístěném na YouTube mohou diváci vidět jeho Ford F-150 z roku 1977 upravený firmou Hoonigan, obutý na přilnavých pneumatikách a vyladěný na 914 koňských sil, jak stoupá k vrcholu hory Tainmen po klikaté „šňůrce“ asfaltu v zelených kopcích.

Silnice má dohromady 99 zatáček a překonává převýšení 1100 metrů. Block si z toho ale nic nedělá. V autě, do kterého by se kdekdo bál i posadit, překážky zdolává pomocí sekvenčního řazení, pekelné rychlosti a pochopitelně driftů v každé ze zatáček.

Aby to okořenil, na pár místech pořádně zaměstná pneumatiky Toyo při otočkách. Zkrátka věc, kterou musí každý milovník aut vidět.

Volkswagen vystřelil k Nebeské bráně v rekordním čase

AutoMoto

Kenneth Block je rodák z kalifornského Long Beach, skateboardista, snowboardista a taky motokrosař a rallykrosař. V roce 1994 založil firmu DC Shoes, která vyráběla obuv a dnes i vybavení na všemožné extrémní sporty.

Značku pak v roce 2004 prodal za 87 milionů dolarů, tedy v přepočtu přibližně 2 miliardy korun. Za svůj život závodil v mnoha rallye sériích, včetně mistrovství USA i Kanady a v neposlední řadě i Mistrovství světa WRC. V poslední době se věnuje hlavně řízení své společnosti Hoonigan.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám