Článek
O pohon se ve Focusu RS stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Zde byl přepracován – twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon – a to Ford tajil nejméně půl roku – 350 koní (257 kW). Motor lze vytočit do 6800 otáček.
Točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm během 2000 až 4500 otáček, po dobu 15 sekund lze díky overboostu z motoru dostat ještě o 30 Nm více. Kdo myslel, že Ford nyní prozradí i zrychlení na „stovku“ a maximální rychlost, tak se plete. Tyto dvě zbývající informace stále bůhvíproč nejsou k dispozici.
Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. K dispozici budou i „lepivé“ Pilot Sport Cup 2, určené zejména pro závodní okruhy.
První Focus RS s pohonem všech kol
Focus RS vůbec poprvé dostane pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive. Pohon na všechna čtyři kola nabídne dynamické vektorování točivého momentu. Hnací moment lze přenést nejen v podélném, ale i v příčném směru – mezi levým a pravým zadním kolem.
Na videu je vidět, jak auto při velmi rychlé jízdě dovede v zatáčce vybočit svou zádí. Na zadní nápravu lze nasměrovat až 70 procent točivého momentu, přičemž až 100 procent točivého momentu aktuálně dostupného na zadní nápravě lze poslat na jedno kolo.