Článek
Výrobci závodních aut a supersportů, zvláště pak ti italští, dělají podobné kroky často. Vezmou pravidly FIA svazovaný závodní model, v tomto případě Ferrari 488 GT3 a 488 GTE, a vyženou ho až na hranice jeho vlastních možností. Rázem tak stvoří jejich zcela vrcholnou verzi.
První plug-in hybridní kabriolet od Ferrari má tisíc koní
V konkrétním případě vůz, který není homologovaný na silniční provoz ani oficiální závody, nese název Ferrari 488 GT Modificata. Použít ho budou moci jen ti nejvyvolenější zákazníci z klubu Competizioni GT, a to pouze na okruhových dnech nebo vybraných akcích Ferrari. Vzhledem k parametrům auta je pak jasné, proč Ferrari model neprodá „každému“.
Pod kapotou 488 GT Modificata hřmí upravený motor V8, který nyní produkuje výkon okolo 700 koní, přesnou cifru ovšem Ferrari nesdělilo. Inženýři také nainstalovali novou spojku, která je kvůli pevnosti z karbonu. Převodovka má odlišné poměry než závodní verze a upravená je i aerodynamika. Třešničkou na dortu jsou pak nové brzdy od firmy Brembo.
Jedinečné Ferrari Omologata se inspiruje v minulosti
Důležitým aspektem auta bude samozřejmě i cena, kterou ale Ferrari světu rovněž odmítlo sdělit. Zřejmě si ji nechá jen pro své vybrané zákazníky, kteří ale tradičně za podobné vozy platí i desítky milionů korun. Jasné není ani to, kolik exemplářů Italové vyrobí.