Hlavní obsah

Když AMG není spokojeno se svým výtvorem

Novinky,

Takhle to dopadá, když dvorní úpravce a sportovní značka firmy Mercedes-Benz není spokojený se svým vlastním vozem. M-B SLK 55 AMG se sice prodává velmi dobře, ale všichni ví, že to jde ještě lépe. Tak AMG tenhle malý sporťáček ještě více odlehčil a motor má nyní rovných čtyři sta koníků.

Článek

Před nedávnem byl postaven speciál pro asijské trhy, který byl velmi podobný představovanému modelu SLK 55 AMG. Jenže tehdy to byla limitovaná série pro vyvolené arabské šejky, nyní je to pořádná porce karbonu pro všechny movité zákazníky.

Upravené SLK rozpoznáme snadno. V přední části jsou mnohem větší vstupy vzduchu pro chlazení motoru, ale také na uchlazení převodového oleje a dokonce i převodky řízení. Samozřejmě, že se však hlavní zátěž má "na triku" ohromný radiátor na chladicí kapalinu. Jenže když se horký vzduch v motoru točí, může být chladič velký jak chce, ale stále se přehřívá. Proto musely být instalovány karbonové výdechy před přední kola, a ty na kapotě byly trochu zvětšeny.

Dieta oddělila střechu

Odlehčení vozu byl tvrdý oříšek. Výměna plechových dílů za karbonové by nepřinesla tak velký užitek a navíc by utrpěla bezpečnost. Tak museli sáhnout technici k řešení, které někomu může připadat nevhodné. Největší zátěž totiž představuje elektricky skládaná plechová střecha. Ta šla pryč a nahradil jí klasický nasazovací hardtop z karbonových vláken, takže majitelé vozu musí mít větší místo v garáži na uskladnění. Díky této změně se snížila hmotnost o 45 kg na 1495 kg.

Osmiválec měl rezervy

Pod přední kapotou pracuje tradiční osmiválec, který najdeme u každého modelu s označením 55. Jenže 5,5 l objemu má ještě slušné rezervy. Stačilo upravit sání (třeba instalovat lépe průchodný speciální vzduchový filtr AMG) a srovnat výfukové potrubí a hned se výkon vyšplhal na 294 kW a točivý moment na 520 N.m. Když už byly ale konstruktéři pod vozem a snažili se pořádně naladit pulsace ve výfuku, rovnou si pohráli i s tlumičem. Ten nevytváří velký protitlak a má parádní dunivý zvuk.

Lehkými úpravami prošla také sportovní převodovka AMG Speedshift 7G-Tronic s možností manuálního režimu s řazením hliníkovými pádly pod volantem. Změny jsou zde ale jen nepatrné - to brzdy jsou o něčem jiném. Vrtané kotouče z klasického materiálu putovaly do koše a nahradili je kompozitové. Ty normálně najdeme pouze na nejvýkonnějších speciálech či závodních vozech.

Zalíbil se vám tenhle krasavec? Není problém, abyste si ho od stuttgartské firmy objednali. Připravte si ovšem pořádnou zásobu eur na účtu. Vůz totiž stojí 107 300 euro, tedy něco přes tři milióny korun.

Související témata:

Související články

Mercedes-Benz S65 AMG: jen se zbrojním pasem

O Mercedesech se vždy mluvilo jako o "medvědech". Vrcholný model S65 AMG medvědí silou skutečně disponuje - při volnoběžných otáčkách kopne do kol "pouhými"...

Brabus S V12 S Biturbo: AMG je pokořeno

Souboj mezi firemním tuningem v podobě AMG a ostatními soukromými úpravci pokračuje. Brabus S V12 S Biturbo však pokořuje veškeré konkurenty. I nedávno...

Neuvěřitelný tuning - motor z SLR do SLK

Tato zpráva není nikterak nová. Když jsme jí však na internetu našli, vyrazila nám dech. Mistr středního východu v rallye Mohamed Bin Sulayem si předělal svůj...

Výběr článků

Načítám