Článek
Před nedávnem byl postaven speciál pro asijské trhy, který byl velmi podobný představovanému modelu SLK 55 AMG. Jenže tehdy to byla limitovaná série pro vyvolené arabské šejky, nyní je to pořádná porce karbonu pro všechny movité zákazníky.
Upravené SLK rozpoznáme snadno. V přední části jsou mnohem větší vstupy vzduchu pro chlazení motoru, ale také na uchlazení převodového oleje a dokonce i převodky řízení. Samozřejmě, že se však hlavní zátěž má "na triku" ohromný radiátor na chladicí kapalinu. Jenže když se horký vzduch v motoru točí, může být chladič velký jak chce, ale stále se přehřívá. Proto musely být instalovány karbonové výdechy před přední kola, a ty na kapotě byly trochu zvětšeny.
Dieta oddělila střechu
Odlehčení vozu byl tvrdý oříšek. Výměna plechových dílů za karbonové by nepřinesla tak velký užitek a navíc by utrpěla bezpečnost. Tak museli sáhnout technici k řešení, které někomu může připadat nevhodné. Největší zátěž totiž představuje elektricky skládaná plechová střecha. Ta šla pryč a nahradil jí klasický nasazovací hardtop z karbonových vláken, takže majitelé vozu musí mít větší místo v garáži na uskladnění. Díky této změně se snížila hmotnost o 45 kg na 1495 kg.
Osmiválec měl rezervy
Pod přední kapotou pracuje tradiční osmiválec, který najdeme u každého modelu s označením 55. Jenže 5,5 l objemu má ještě slušné rezervy. Stačilo upravit sání (třeba instalovat lépe průchodný speciální vzduchový filtr AMG) a srovnat výfukové potrubí a hned se výkon vyšplhal na 294 kW a točivý moment na 520 N.m. Když už byly ale konstruktéři pod vozem a snažili se pořádně naladit pulsace ve výfuku, rovnou si pohráli i s tlumičem. Ten nevytváří velký protitlak a má parádní dunivý zvuk.
Lehkými úpravami prošla také sportovní převodovka AMG Speedshift 7G-Tronic s možností manuálního režimu s řazením hliníkovými pádly pod volantem. Změny jsou zde ale jen nepatrné - to brzdy jsou o něčem jiném. Vrtané kotouče z klasického materiálu putovaly do koše a nahradili je kompozitové. Ty normálně najdeme pouze na nejvýkonnějších speciálech či závodních vozech.
Zalíbil se vám tenhle krasavec? Není problém, abyste si ho od stuttgartské firmy objednali. Připravte si ovšem pořádnou zásobu eur na účtu. Vůz totiž stojí 107 300 euro, tedy něco přes tři milióny korun.