Článek
Každý třetí motorista v Evropské unii běžně jezdí na podhuštěných pneumatikách (s tlakem nejméně o 0,5 baru nižším, než je hodnota doporučená výrobcem) nebo na pneumatikách s nedostatečnou hloubkou dezénu (pod zákonem přípustnou hranicí 1,6 mm), případně má na svém vozidle oba tyto nedostatky. Vyplývá to z výsledků tisícovek měření, jež po celé Evropě provedla společnost Bridgestone v rámci kampaně "Přemýšlej, než vyjedeš", kterou firma pořádá od roku 2005 .
S klesajícím tlakem vzduchu v pneumatice stoupá pravděpodobnost ztráty kontroly nad vozidlem a nebezpečí smyku.
Malý tlak snižuje životnost
Ze všech zkoumaných pneumatik mělo 33 % hloubku dezénu na hranici zákonem předepsaného minima 1,6 mm nebo dokonce ještě menší. U vozidla obutého do takových pneumatik se začíná akvaplaning projevovat v rychlosti o 40 % nižší, tvrdí Bridgestone.
Ze všech zkoumaných pneumatik mělo 33 % hloubku dezénu na hranici zákonem předepsaného minima 1,6 mm nebo dokonce ještě menší. U vozidla obutého do takových pneumatik se začíná akvaplaning projevovat v rychlosti o 40 % nižší, tvrdí Bridgestone.
Malý tlak v pneumatikách se také negativně projevuje na jejich životnosti, protože dochází k namáhání jejich ramen a značnému zahřívání v důsledku deformací bočních stěn. Problém představuje i výrazně větší tlak v pneumatikách, než kolik doporučuje výrobce.
Správné nahuštění pneumatik je dobré kontrolovat alespoň dvakrát do měsíce, ideálně každý týden. Tabulky správných hodnot huštění najdete v manuálu k vašemu vozu, často bývají nalepené na víčku nádrže.