Článek
Samotný vývoj nového vozu trvá dva až čtyři roky, ovšem i plánování výroby se řeší velmi dlouho dopředu – automobilka Škoda uvádí, že se to děje čtyři roky před spuštěním sériové výroby.
Závazné rozhodnutí, jestli se projekt realizuje, či nikoli, padne 33 měsíců před zahájením sériové výroby. Zhruba dva roky před ostrým startem se objednává lisovací nářadí a svařovací technologie, uvádí automobilka.
Důležitou součástí výroby nových automobilů je jejich testování. To se stále z velké části musí provádět na fyzických vozech, například pro karoq vzniklo 264 prototypů. Ty používá zejména vývojové oddělení pro své testy. Stejné vozy automobilky využívají na autosalony nebo prezentace – pro dealery značky, klíčové dodavatele nebo novináře. Mimochodem: s jedním z předsériových karoqů jsme se svezli na exkluzivní akci v Estonsku. [celá zpráva]
Důležitá data před samotným spuštěním sériové výroby |
---|
Výroba vozů pro schvalování předsérie: 8 měsíců |
Ověřovací série: 6 měsíců |
Nultá série: 3 měsíce |
poté začátek sériové produkce |
Všechny varianty karoqu zahrnují neuvěřitelných 28 tisíc dílů. Většinu z nich si vyrobí automobilka sama, zhruba 4800 dílů jí prodává na 600 dodavatelů ze čtyřiceti zemí světa.
„Dodavatele začínáme vybírat 33 měsíců před zahájením sériové výroby. Jako podklad nám slouží poptávková dokumentace od technického vývoje. Výběrová řízení trvají obvykle čtyři až šest měsíců. Poptávka automobilkou vyvíjených dílů pak začíná 27 měsíců před zahájením sériové výroby a zabere obvykle tři měsíce,“ řekl Jan Bergman z řízení projektů nákupu.