Článek
Základním problémem pro elektromobily je hmotnost. Čím těžší automobil, tím větší spotřeba energie a tím je potřeba větší kapacita akumulátorů. Ovšem to vede zase k dalšímu navyšování počtu nabíjecích článků a zase tedy vzroste hmotnost. Takže boj s hmotností je základem. Electra Meccanica Solo je dílem Henry Reisnera and Jerryho Krolla z Vancouveru, kteří vytvořili nové velmi lehké vozítko pro jednoho člověka.

Electra Meccanica Solo

Electra Meccanica Solo
A tak autíčko, které stojí asi 15 000 dolarů (360 000 Kč) bez daní, nemusí mít dvě zadní kola, stačí jedno. Má akumulátory, které se nabijí do plna za tři hodiny a pohánět vůz budou na vzdálenost až 193 kilometrů (120 mil). Výkon vozítka přitom není nijak malý. Motor má 60 kW a stačí na dosažení rychlosti přes 120 km/h a na stovku zrychlí za osm sekund. Na délku je auto o kousek větší než Smart ForTwo. V zádi je i celkem pěkný zavazadlový prostor.

Electra Meccanica Solo

Electra Meccanica Solo
Auto je celkem dobře vybaveno – má LCD displej, kde se zobrazují jak jízdní data, tak i obraz z kamery nahrazující zpětné zrcátko, do vozu je bezklíčový vstup a má i autorádio s CD a USB vstupem.

Electra Meccanica Solo