Článek
„Drak“ má být dle automobilky nejsilnější a nejrychlejší SUV planety s kapacitou zrychlit na 60 mph pod dvě sekundy. Výkon pak není jediná ohromující věc, kterou slibuje. Skutečně zatím ale jen slibuje - to, na co se díváme na fotografiích, je prototyp. Produkční verze přijde až za tři roky.
Kromě kamer místo zpětných zrcátek, které v USA nejsou povolené, nabízí také pouze jeden pár bočních dveří, které se vyklápějí nahoru a nastupuje se jimi na přední i zadní sedačky. Na jednu stranu to vypadá jako hloupost, na druhou dát si kabát či tašku na zadní místa nikdy nebude snazší.
Interiér kromě pěti sedadel nabízí gigantický displej uprostřed palubní desky, který má větší úhlopříčku než většina notebooků - 17,1″. Řidič má vlastní displej coby přístrojový štít a pro zadní pasažéry vlastní obrazovky.
Vůz je postavený na karbonovém monokokovém šasi, které zlepšuje torzní tuhost a snižuje hmotnost vozu. Navzdory baterii, která má stačit na 676 km dojezdu a podporovat nabíjení výkonem až 500 kW, či rozměrům 505 cm na délku, 206 cm na šířku a 160 cm na výšku, váží vůz „jen“ 2254 kg.
Poměr výkonu ku hmotnosti tak je 898,8 koně na tunu, a není se tedy co divit udávanému zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 1,9 sekundy, čtvrtmíli za rovných 9 sekund a nejvyšší rychlost přes 200 mph (322 km/h).
Na zkrocení tu jsou karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 420 mm vpředu a 410 mm vzadu. Za zmínku stojí také adaptivní vzduchové odpružení, které může světlou výšku měnit v rozsahu od 163 mm pro asfalt až po úctyhodných 315 mm v terénním režimu.
Výroba má začít až v roce 2025 s dodávkami zákazníkům o rok později, a to s poměrně příznivou cenou vzhledem k nabízeným parametrům - 290 tisíc dolarů, tedy asi 6,8 milionu korun.