Článek
„Drak“ má být dle automobilky nejsilnější a nejrychlejší SUV planety s kapacitou zrychlit na 60 mph pod dvě sekundy. Výkon pak není jediná ohromující věc, kterou slibuje. Skutečně zatím ale jen slibuje - to, na co se díváme na fotografiích, je prototyp. Produkční verze přijde až za tři roky.
Kromě kamer místo zpětných zrcátek, které v USA nejsou povolené, nabízí také pouze jeden pár bočních dveří, které se vyklápějí nahoru a nastupuje se jimi na přední i zadní sedačky. Na jednu stranu to vypadá jako hloupost, na druhou dát si kabát či tašku na zadní místa nikdy nebude snazší.
Elektrický Mercedes třídy G se otočí na místě jako tank
Interiér kromě pěti sedadel nabízí gigantický displej uprostřed palubní desky, který má větší úhlopříčku než většina notebooků - 17,1″. Řidič má vlastní displej coby přístrojový štít a pro zadní pasažéry vlastní obrazovky.
Vůz je postavený na karbonovém monokokovém šasi, které zlepšuje torzní tuhost a snižuje hmotnost vozu. Navzdory baterii, která má stačit na 676 km dojezdu a podporovat nabíjení výkonem až 500 kW, či rozměrům 505 cm na délku, 206 cm na šířku a 160 cm na výšku, váží vůz „jen“ 2254 kg.
Poměr výkonu ku hmotnosti tak je 898,8 koně na tunu, a není se tedy co divit udávanému zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 1,9 sekundy, čtvrtmíli za rovných 9 sekund a nejvyšší rychlost přes 200 mph (322 km/h).
Na zkrocení tu jsou karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 420 mm vpředu a 410 mm vzadu. Za zmínku stojí také adaptivní vzduchové odpružení, které může světlou výšku měnit v rozsahu od 163 mm pro asfalt až po úctyhodných 315 mm v terénním režimu.
Výroba má začít až v roce 2025 s dodávkami zákazníkům o rok později, a to s poměrně příznivou cenou vzhledem k nabízeným parametrům - 290 tisíc dolarů, tedy asi 6,8 milionu korun.