Hlavní obsah

Kalifornie umožní provoz náklaďáků zcela bez řidiče

Autonomní kamiony budou moci v Kalifornii jezdit zcela bez člověka-řidiče za volantem. Podle odpůrců to bude znamenat snížení počtu pracovních míst, realitou však je, že profesionálních řidičů je v Americe zoufale málo.

Foto: Daimler Trucks North America

Ilustrace samořídícího tahače Freightliner

Článek

Kalifornský guvernér Gavin Newsom vetoval návrh zákona, který by znemožnil samořídícím nákladním autům jezdit zcela bez řidiče. Člověk za volantem kolosu řízeného výhradně počítačem tedy v Kalifornii nebude nutný.

Autonomní nákladní vozy mají podle některých názorů zmírnit nedostatek profesionálních řidičů na americkém trhu práce, podle jiných zase znamenají ohrožení pracovních míst pro lidi. Návrh zákona pocházel z dílen těch druhých, odboroví předáci u Newsoma také lobbovali za jeho přijetí.

Podle guvernéra však není takové nařízení potřeba. „Uvážíme-li existující regulatorní rámec, který dostatečně usměrňuje tuto technologii, tento zákon v současnosti není nutný,“ komentoval Newsom své veto.

V Kalifornii je nyní zhruba 200 tisíc profesionálních řidičů. Podle Loreny Gonzalez-Fletcherové, šéfky Kalifornské federace pracujících, má veto znamenat ztrátu 250 tisíc pracovních míst. Odpůrci zákona naopak uváděli, že autonomní vozy už po kalifornských silnicích jezdí a bourají méně než auta řízená lidmi.

Autonomní jaguar váhal v nestandardní situaci. Uhnout policii mu trvalo minutu a půl

AutoMoto

Výběr článků

Načítám