Článek
Abarth koupil zkrachovalou značku Cisitalia a začal nejdřív dělat nové výfuky a pak upravovat celá auta. V sedmdesátých letech už firma měla takový věhlas a sportovní úspěchy, že ji Fiat převzal a Abarth začal upravovat auta jako dvorní „ladič“.
A že to Abarth umí, je známo po celém světě a můžeme se o tom přesvědčovat dnes a denně, když vozy se škorpionem ve znaku bývaly u některých modelů žádanější než standardní verze. Samozřejmě že krásná pětistovka to není, ale i tady je o upravené verze zájem.
Aerodynamika především
Abarth 695 70° Anniversario je autíčko, které vychází z již vyráběné verze Abarth 695. Přesto je to unikát. Tak například křídlo nad zadním oknem je nastavitelné do dvanácti poloh, když v největším sklonu dokáže při 200 km/h přidat na zadní nápravu sílu 420 kg.
Pak je tu přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 T-Jet. Jeho výkon je 132 kW (180 koní) a točivý moment dosahuje 250 N.m. Maximální rychlost je 225 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 6,7 s. Zajímavý je ale i výfuk. Jmenuje se Record Monza Active a jde o tlačítkem ovládaný systém, který v režimu Sport nejen umocní zvuk, ale také zvýší výkon agregátu a systém i přitvrdí řízení. Auto pak má také nové brzdy s čtyřpístkovými třmeny. Kotouče vepředu mají průměr 305 mm, vzadu 240 mm.
Test Suzuki Swift Sport: Stále nadšený, moderní doba si už ale ukusuje
Interiér je kompletně nečalouněný a sedadla jsou také nová – jde o speciální sedačky Sabelt Tricolore. Na přístrojovce je pak plaketa, která ukazuje, o který vůz z 1949kusové série jde.
Zájemci se mohou hlásit u svého dealera Abarthu. Cena je v přepočtu 895 000 Kč, ta česká ještě nebyla stanovena.