Článek
Kombinace spalovacího a elektrického motoru s možností dobíjení ze sítě je stále poměrně novým způsobem pohonu, který se aktuálně rozšiřuje do všech segmentů. Po dobití dojedou desítky kilometrů na elektřinu a přitom mají v zásobě stovky kilometrů na benzin či naftu.
Například v Česku většina takových vozů díky normovaným emisím pod 50 g CO2 na km dosáhne na elektromobilní registrační značky a tedy například na použití dálnic zdarma nebo volné parkování v městských zónách.
Nejdostupnější Mercedes do zásuvky má výhodu pod víčkem, nabije se za půl hodiny
Mnozí je ale považují jen za mezistupeň v přechodu na elektromobily a prorokují tomuto pohonu krátkou životnost na automobilovém trhu. Ruku v ruce tomuto tvrzení jde Mercedes, který novou generaci plug-in hybridů již nevyvíjí.
„Žádný další nový vývoj se neplánuje,” řekl Schäfer pro německý list Handelsblatt na autosalonu v Mnichově. „Investice byly provedeny, do té míry je používáme,” sdělil.
Elektrická smršť Mercedesu. V Mnichově se ukazuje EQE, EQG či vrcholný Maybach
Právě Mercedes přitom nabízí tento kombinovaný externě dobíjitelný pohon napříč svou modelovou řadou. Současnou generaci tak zřejmě bude ještě roky nadále používat, než přijde doba, kdy se třícípá hvězda zaměří v podstatě jen na elektromobily.