Článek
Kombinace evropského designu, čínských technologií a agresivní cenové politiky má být receptem na úspěch v náročném evropském prostředí. Také ale to, že model Z9 GT, který má podle značky opravdu co nabídnout, je „desetkrát lepší než konkurence“, jak v rozhovoru pro magazín Car prohlásila viceprezidentka značky BYD Stella Liová.
„Jsme přesvědčeni, že zákazníci ocení výraznou a jedinečnou přitažlivost vozu díky kombinaci sofistikovaného elegantního designu, silného výkonu a ohromující technologie,“ uvedla Liová a slíbila i nadstandardní zákaznický servis.
Cenová strategie je nastavena tak, aby se nepřekrývala s modely BYD – nejlevnější denza bude dražší než nejvyšší model mateřské značky, ale zároveň nabídne lepší výbavu než zavedené evropské prémiové vozy ve stejné cenové kategorii. Konkrétní ceny v Evropě zatím nejsou známé, ale v Číně vůz stojí od 335 do 415 tisíc jüanů, tedy od 1,02 do 1,26 milionu korun.
V hierarchii BYD zaujme Denza pozici nad masovými modely mateřské firmy, ale pod ultra luxusní divizí Yangwang. Portfolio má čítat šest až sedm modelů, včetně shooting brake Z9 GT a MPV modelu D9.
Za designem stojí renomovaný evropský návrhář Wolfgang Eggers s působením u značek Alfa Romeo, Lamborghini a Seat, což je patrné na modelu Z9 GT připomínajícím Porsche Panamera.
Z9 GT staví na pokročilé elektrické platformě e3 s inovativními bateriemi typu blade. Vůz umí manévry jako otáčení na místě o 360 stupňů nebo pohyb do boku. S výkonem 709 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy zastíní i mnohé sportovní vozy.