Hlavní obsah

Jméno Golf zůstane, ovšem pro elektromobil, říká šéf VW

Volkswagen bude dál vyrábět model jménem Golf. Dost možná ale dostane přízvisko ID a bude jezdit na elektřinu. V nabídce je prostor, aby koexistoval s již prodávaným ID.3.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Současný Volkswagen Golf ve verzi Variant eTSI R-Line (ilustrační foto)

Článek

Některá z budoucích generací Volkswagenu Golf bude dost možná elektrická, ale rozhodně bude. Vyplývá to ze slov šéfa značky Volkswagen Thomase Schäfera. Možná se podle něj bude jmenovat „ID Golf“.

„Máme ikonická jména, jako je Golf a GTI. Bylo by šílené je nechat umřít a upadnout v zapomnění. Budeme se držet logiky ID, ale ikonické modely budou mít jméno,“ cituje manažera britský web Autocar.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Schäfer však zároveň zdůraznil, že elektrický hatchback ID.3 není náhradou za golf a že případný elektrický golf ani nebude nástupcem ID.3. Místo v nabídce je pro oba vozy. „ID.3 nikdy nebylo nástupcem golfu, je to spíš golf plus,“ míní ředitel. Elektrický golf by tak stál v nabídce někde mezi ID.3 a chystaným městským vozem ID.2.

Volkswagen představil ID.Life, koncept malého elektromobilu do města

AutoMoto

Současná, osmá generace Volkswagenu Golf by mohla zůstat v nabídce do roku 2027 či 2028. Jestli má elektro-golf přijít v té době, nebo jestli Volkswagen ještě nabídne jednu generaci se spalovacími motory před zásadním omezením jejich prodejů v roce 2035, je zatím nejasné.

Auta se spalovacími motory ve hře i po roce 2035, ovšem na syntetická paliva

AutoMoto

O patro výš, na úrovni vedení celého koncernu Volkswagen se podle webu Automotive News spekuluje o tom, zda neposunout odhalení vlajkové lodi, projektu Trinity z roku 2026 až někam k roku 2030. Nynější generální ředitel Oliver Blume tak podle webu rozhodl kvůli zpoždění v přípravě softwaru.

Podle nejmenovaného zdroje zevnitř automobilky Volkswagen musel Blume již zmírnit některé cíle bývalého šéfa Herberta Diesse. V rámci přehodnocení některých investic firma zjistila, že některé Diessovy cíle nebyly realistické.

Související články

Test Volkswagenu Golf R: Raketa všedních dnů

Vrchol golfu, verze R s podobnou technikou jako u předchůdce, může působit jako ohraná písnička, ale i když základní charakter vozu zůstává, leccos se...

Výběr článků

Načítám