Článek
Tahle továrna dělala několik speciálních verzí pro tamní trh. Například 325iS / 325iS Evolution HP a 333i. Nebo také BMW 530 i MLE, tedy Motorsport Limited Edition. Těch bylo postaveno jen 110 kusů v roce 1976 a dalších 117 kusů typu 2 v roce 1977.
Tahle auta vycházela z 525i, ovšem s posíleným řadovým šestiválcem o objemu tři litry. Ten měl 197 koňských sil a 277 N.m. Společně s manuální pětistupňovou převodovkou Getrag s těsnými převody dokázal vůz zrychlit z klidu na stovku za 9,7 sekundy a maximálně uhánět rychlostí 208 km/h. Dnes směšné hodnoty, v tehdejší době však ne.
Auto bylo odlišitelné třeba jinými koly BBS Mahle, jiným spoilerem nebo také změnami v interiéru. Aby se ušetřila kila, přišlo auto třeba o klimatizaci a cestující museli větrat jen manuálně ovládanými okénky. Standardní přední sedadla pak byla nahrazena sportovními značky Scheel.
Místní divize BMW našla jeden takový vůz. Má nejlepší roky za sebou a je to spíš kus na šrotiště. Jenže místní nadšenci se domluvili s šéfem BMW Motorsport Jochenem Neerpaschem a BMW 530 MLE s výrobním číslem #100 vstane z mrtvých.