Článek
Nová M2 CS je nejmenším modelem od BMW, který se dočká právě označení nejextrémnější verze, jakou vozy z divize M nabízejí.
Sportovní automobil dorazí na trh s motorem S55, tedy benzínovým šestiválcem o výkonu 444 koňských sil a s točivým momentem 550 Nm. Výkon oproti M2 Competition je tedy navýšený o celých 39 koní. Nejostřejší modelová řada 2 bude navíc dostupná buď se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou nebo se šestirychlostním manuálem, což jistě potěší většinu pravých benzínových nadšenců.
Slyšíte manuální převodovku? Prototyp nového BMW M3 potvrzuje tři pedály

Fanoušky současné M2 bude také jistě zajímat, o kolik je „céesko“ rychlejší než klasická verze nebo model Competiton. BMW uvádí, že verze s dvouspojkovou převodovkou udělá 100 km/h za 3,8 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny rychleji než manuál. Maximální rychlost je 280 km/h. Mnichovští inženýři si ale nechávají zadní vrátka, protože uvedli, že se čísla mohou do představení auta změnit.
Jako vždy si dalo BMW u modelu CS záležet na tom, aby se potenciální kupec dočkal skutečně řidičského požitku z jízdy a mohl svého nového miláčka bez ostychu vytáhnout i na okruh. I proto má automobil dva důležité prvky od divize M, a to konkrétně adaptivní tlumiče a aktivní diferenciál. Volitelná výbava také obsahuje karbon-keramické brzdy.
Uhlíkové vlákno je ostatně jedním z hlavních stavebních kamenů celé M2 CS. Ve spojení s plastem vytváří materiál, kterému v Mnichově říkají CFRP a jsou z něj vyrobeny přední maska, kapota, spoiler, difuzor, střecha a zpětná zrcátka.
Interiér nové Škody Octavia? Překvapil by hlavně volant

Jak by se dalo u sportovního BMW čekat, v interiéru nikdo nešetřil kůží a alcantarou. Ta totiž pokrývá celou palubní desku, podpěrku ruky a rovněž sportovní volant od divize M. Výjimkou nejsou ani sportovní skořepiny, rovněž z dílen M Competiton. Zákazník navíc za svoje peníze získá několik emblémů s logem CS, aby i neznalí věci tušili, že tahle M2 není tak úplně stejná, jako ty ostatní.
BMW se chystá M2 CS představit na veletrhu v Los Angeles, který začíná 22. listopadu, do prodeje vůz půjde pravděpodobně během března 2020. Cena zatím nebyla stanovena.