Článek
Chiron Pur Sport stojí na stejných základech jako jeho běžná verze, takže má pod kapotou obrovský motor W16 o výkonu 1500 koňských sil, ale tentokrát k němu Bugatti připojilo zcela nově rekalibrovanou automatickou převodovku.
Červená čára otáčkoměru je proto nově na hranici 6900 otáček za minutu, tedy o 200 více než u standardu. Převodovka má také o 15 % zkrácené převody, což vede údajně ke zlepšení pružnosti oproti Chironu až o 40 procent.
Nový americký hypersport míří za titulem nejrychlejšího auta světa
V Bugatti také pilně zapracovali na aerodynamice, což je vidět hned na přední masce, která má větší otvory pro vedení vzduchu kolem kapoty a větší jsou i pro model typické „podkovy“ za dveřmi.
Na zádi se pak objevuje velké přítlačné křídlo dlouhé 1,9 metrů a také nové výfukové potrubí z titanu, které je nejen lehké, ale odolá i vysokým teplotám.
Model Pur Sport bude také dodáván s novými koly z lehkých slitin, která mají rovněž zlepšit aerodynamiku vozidla a zároveň pomoci při ventilaci brzdových kotoučů. Pneumatiky vyrobil Michelin speciálně pro Chiron a nesou název Bugatti Sport Cup 2 R.
Nově nastavený je u Chironu Pur Sport i podvozek, který je o 65 procent tvrdší vpředu a o 33 vzadu. Díky dílům z titanu, lehčím kolům a brzdovým kotoučům je pak tato verze o 19 kilogramů lehčí než běžný Chiron.
Titán bude žít. Bugatti se svého šestnáctiválce nevzdá
Bugatti hodlá vyrobit jen 16 exemplářů tohoto modelu, přičemž každý z nich bude stát astronomických 3,5 milionů dolarů, tedy více než 81 milionů korun. Výroba by měla začít v polovině roku 2020.