Článek
Tohle není žádný žert, Porsche opravdu uvažuje o tom, že by do svého nového hypersportu použilo šestiválec o objemu menším, než má kdekterá Octavia. Píše to britský Autocar s odkazem na Fritze Enzingera, šéfa motorsportu u Porsche.
Porsche plánovalo velký návrat do formule 1 jako dodavatel pohonných jednotek. A tak se už před několika lety začalo s vývojem vysokootáčkového hybridního šestiválce s objemem dle regulí F1, tedy 1,6 litru. Jenže z těchto plánů sešlo, a tak se motor stal jedním z kandidátů na pohonnou jednotku k novému supersportu.
Všechno začalo už v roce 2015, kdy skončila výroba modelu 918 Spyder. O dva roky později padl návrh, že by jeho nástupce mohl být elektromobil. Jenže problém byl s kapacitou akumulátorů. Podle Porsche prostě není dostatečná. O další dva roky později stojí Porsche před tím samým problémem, a tak se svižně točí na zkušebních stolcích právě vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru.
Motor pro sériové auto by podle informací časopisu Autocar přišel o jednotku MGU-H (Motor Generator Unit - Heat), tedy zařízení, které rekuperuje odpadní tepelnou energii z výfukových plynů a převádí ji na elektřinu. Je totiž složitá a drahá. „Očesaná” verze motoru však dostala zelenou pro testování s ohledem na možnost sériového uplatnění, potvrdil Enzinger.
Nebylo by to poprvé, kdy by vrcholové Porsche mělo v útrobách motor původně určený pro formuli 1. Desetiválec v modelu Carrera GT vznikal zkraje 90. let právě pro F1, ale nedostal se tam. Pak měl sloužit ve vytrvalostních závodech, mimo jiné ve 24h Le Mans, ale ani to se nestalo. A tak ho Porsche zkraje 21. století oprášilo pro jeden z posledních ryzích, analogových hypersportů na světě.
Exkluzivně: na trati v Goodwoodu za volantem vzácné Carrery GT
Ovšem, ani elektromobil nezavrhujme zcela. Může se stát, že nakonec partnerství se značkou Rimac – Porsche v ní drží 15,5% podíl akcií – přinese své ovoce a ryze elektrická technologie vhodná pro tohle auto se najde.
Představitelé značky zatím nic definitivně neodškrtli. Je jim jedno, jaký pohon to bude, hlavně musí dokázat prohnat auto Severní smyčkou Nürburgringu v čase lepším než 6:30. A jedno jisté je – auto, ať už s jakýmkoli motorem, se neobjeví dřív než v roce 2023.