Článek
Emise kosí v evropských nabídkách různých automobilek už řadu let - a nyní došlo i na Jeep Wrangler. Zatímco v USA do něj dostanete nejen šestiválec, ale i osmiválec, v Evropě od příštího roku bude k mání jen plug-in hybrid s označením 4xe.
Jeep slaví 80 let. V začátcích pomohl porazit nacisty

To mimo jiné znamená, že si už nebudeme moci koupit klasickou třídveřovou verzi, ale pouze pětidveřový Unlimited. Do krátké verze se totiž plug-in hybridní ústrojí nevejde. Jak a zda vůbec se změna dotkne pick-upu Gladiator, který zatím plug-in hybridní verzi nemá a v Evropě se prodává s třílitrovým turbodieselem, není v tuto chvíli známo.
Změna je to smutná, nicméně není všechno ztraceno. Jednak, krátká verze tvoří jen necelou třetinu prodejů wrangleru v Evropě. A také verze 4xe má elektromotor v převodovce, takže před přídavnou převodovkou - a na elektřinu je možné jezdit i s redukcí a v případě verze Rubicon s uzavřenými diferenciály.

Plug-in hybridní ústrojí se do krátkého wrangleru nevejde, takže ho v Evropě už nekoupíte. Na ilustraci jsou upravené či nové součásti pohonného ústrojí verze 4xe vyobrazeny modře.
Ve Velké Británii, protože ta z EU vystoupila, zůstává v nabídce čistě benzínová verze, alespoň prozatím. A také by nic nemělo bránit individuálnímu dovozu z USA, na který existují specializované firmy.