Článek
Společnost Stellantis a zástupci odborů UAW měli podle Motor1 dojít 28. října k předběžné dohodě o další spolupráci, kterou musí zástupci UAW ještě ratifikovat. Přesto se již nyní dostávají na veřejnost některé zajímavé informace, které se týkají investic do výrobní infrastruktury, a především budoucnosti některých populárních modelů.
Celková investice by se měla během následujících let vyšplhat na částku 19 miliard dolarů a rozdělena bude mezi pět závodů, kde se vyrábějí modely značek Dodge, Jeep, Ram a Chrysler.
Jedním z nich by měl být i závod v Toledu, kde se vyrábí současná generace Jeepu Wrangler, označovaná JL. Model by se měl vyrábět až do roku 2028, přičemž v roce 2025 by měla proběhnout modernizace přinejmenším plug-in hybridního modelu Wrangler 4×e. Od roku 2028 by měla být zahájena výroba nové generace, označovaná J70, která má podle dosud zveřejněných informací nabízet dvě elektrické verze.
V prvním případě by mělo jít o čistě bateriový model, v druhém o elektrický model se spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu.
O plug-in hybridních či spalovacích motorizacích se dokument zatím nezmiňuje, což ale neznamená, že se v nabídce neukážou později. V minulosti už se ale objevily spekulace, že nový Jeep Wrangler může být pouze elektrický. O odvozeném pick-upu Jeep Gladiator se bohužel dokument nezmiňuje.
Nabízí ovšem pohled na výrobní plány pro Jeep Grand Cherokee, jehož výroba v tradiční verzi by měla probíhat do roku 2027, zatímco verze se třemi řadami sedadel vydrží ve výrobě o rok déle. V roce 2024 by měl model projít modernizací a v roce 2027 by měla být představena nová generace, dostupná se spalovacím i elektrickým pohonným ústrojím.
Luxusní Jeep Wagoneer a jeho větší sourozenec Grand Wagoneer mají ve výrobě vydržet až do roku 2028, přičemž na rok 2025 je naplánována modernizace, která má přinést model s čistě elektrickým pohonem, včetně verze s prodlužovačem dojezdu. Na rok 2027 je pak nachystána modernizace spalovací i elektrické verze, další budoucnost modelu už ale dokumenty nenastínily.