Článek
Hranatý design se vám buď líbí, nebo nelíbí, nic mezi tím není. Wrangler se dodává buď se dvěma nebo čtyřmi dveřmi (verze Unlimited), v obou případech si ale můžete být jisti typickou maskou chladiče se sedmi otvory a kulatými světly.
Dále zde jsou velké vnější panty dveří, jednoduchá konstrukce čelního okna, které může být sklopné, a samozřejmě i „poctivá” technika s žebřinovým rámem a tuhými nápravami.
Kromě očekávatelnějšího permanentního pohonu všech kol jsou u verze Rubicon všechny diferenciály uzavíratelné. Nechybí redukční převodovka s poměrem 2,72:1 či odpojitelný přední stabilizátor (zvýší výkyv předních kol o 22 procent).
Nájezdový úhel má hodnotu 38 stupňů, přejezdový úhel 21 stupňů a zadní nájezdový úhel 29,8 až 31,7 stupně (dle verze).
Na silnici neotesaný, v terénu k nezastavení
Při jízdě na běžné silnici je wrangler docela neotesaný a v zatáčkách se citelně naklání, směr ale drží dobře. Jeho schopnosti se naplno projeví v terénu, klidně i hodně těžkém.
My jsme Jeep Wrangler zkoušeli na tankodromu v Milovicích, kde si počínal suverénně. Jen při přejezdu vyššího terénního zlomu se stalo, že si podvozek „škrtnul”.
Řidič nemá kam dát levou nohu a sedí se hodně blízko dveří, naopak výborné je výklopné přední sklo nebo odnímatelná střecha a celkově prostorná kabina. Převodovka je buď šestistupňová manuální nebo - pouze - pětistupňová automatická. Zastaralý je i multimediální systém, ale koho by to ve wrangleru zajímalo.
V nabídce je buď 2,8litrový vznětový motor (147 kW a 460 Nm, cena od 942 900 korun), nebo 3,6litrový šestiválec (209 kW a 347 Nm, minimálně 1 069 100 korun).
Bohužel, kromě základního „nafťáku” mají všechny verze pětistupňovou automatickou převodovku. Dieselové motory jsou navíc nyní pouze ze skladových zásob, nové - splňující emisní normu Euro 6 - dorazí až na podzim příštího roku.