Článek
Požadavek na vývoj lehkého průzkumného automobilu vznesla americká armáda už ve 30. letech minulého století a v půlce července 1940 vyhlásila soutěž na vůz pro tříčlennou posádku s pohonem všech kol. Do soutěže vstoupily automobilky Ford, Willys-Overland a American Bantam Car Company. Vůz posledně jmenované, přezdívaný "Blitz Buggy", začala armáda zkoušet koncem září 1940.
Auto uspělo, ale ministerstvo obrany se obávalo, že vítěz nedisponuje potřebnou výrobní kapacitou, a tak oběma zbylým zájemcům prodloužilo lhůtu na dokončení jejich modelů. Vůči Bantamu to bylo nefér, navíc konkurence mezitím získala přístup k technické dokumentaci jeho vozu.
Souboj výrobců nejprve skončil remízou, když vojáci nakoupili po 1500 vozech od každého z nich. V létě 1941 ale armáda vypsala zakázku na 16 tisíc aut, kterou vyhrála společnost Willys se svým modelem MB. Úplně naprázdno z ní ale nevyšel ani Ford. Část objednaných aut se totiž montovala v jeho továrnách, kde získala typickou plochou masku chladiče s výrazným vertikálním žebrováním.
O původu názvu Jeep existuje několik teorií
Podle jedné z teorií o vzniku přezdívky, která později přešla v název, vznikl z označení GP (v angličtině čteno "dží pí"), které nesly vozy původní Fordovy konstrukce.
Další badatelé odkazují na kreslený seriál o Pepku námořníkovi, v němž vystupovala postavička Eugene the Jeep. Zvířátko neurčité rasy vynikalo svou obratností a schopností dostat se z každé šlamastiky, stejně jako legendární teréňák. A ve hře je i slangový výraz "jeep", kterým vojáci označovali podivně vyhlížející a nevyzkoušené součásti výzbroje.
Už i Jeep Wrangler je hybridní. O vlastnosti v terénu ale nepřijde
Ve válečných podmínkách se džíp osvědčil a generál George Marshall ho dokonce prohlásil za "největší americký příspěvek modernímu válečnictví". Armáda nakupovala tato auta ve velkém a celkem bylo vyrobeno kolem 650 tisíc Willysů MB a jejich identických dvojčat, Fordů GPW. Po válce šla dobře na odbyt i civilní verze džípů. Americká armáda začala džíp nahrazovat zcela novým vozem až na konci 50. let.
Značka Jeep je dnes součástí koncernu Chrysler. Stejně jako kdysi tvoří její výrobní program klasické off-roady, k nimž přibyla i módní sportovně-užitková auta. Ta si uchovávají některé z typických designových prvků Jeepu.