Článek
Mahindra vyrábí v Indii svůj model Thar už od roku 2010 a předchůdce s podobným vzhledem se jmenoval MM540. Od letošního roku ale v americkém Auburn Hills v Michiganu stojí továrna, která vyrábí tohle vozidlo také. Tedy vlastně kompletuje. Díly se vyrábí v Indii, a aby nebyly cla tak vysoké, dovezou se do Auburn Hills, a tam se auto zkompletuje a bude prodávat pod názvem Roxor.
A samozřejmě že tohle je problém pro koncern Fiat-Chrysler, pod jehož křídla patří i Jeep. Tohle je okatá kopie klasického Jeepu CJ a americká značka to tak nechce nechat. Chce za každou cenu zabránit indickému konkurentovi ve vstupu na trh. A tak se brání právní cestou.
Ovšem je otázka, jak uspěje. Mahindra Roxor totiž není určená pro silnice. Je to podle homologace dvoumístný (v Indii je auto až sedmimístné) terénní vůz se speciálním určením a maximální rychlostí 45 mil/h (72 km/h). Takže Jeep může sport snadno prohrát, protože prostě auto na světových trzích ignoroval několik desítek let a až teď se vzpamatoval a napadá auto, které ani nemůže konkurovat jeho homologovanému vozu. Ale uvidíme, jak rozhodne Komise pro obchod, která v této věci bude prvoinstančně rozhodovat.