Článek
Mahindra vyrábí v Indii svůj model Thar už od roku 2010 a předchůdce s podobným vzhledem se jmenoval MM540. Od letošního roku ale v americkém Auburn Hills v Michiganu stojí továrna, která vyrábí tohle vozidlo také. Tedy vlastně kompletuje. Díly se vyrábí v Indii, a aby nebyly cla tak vysoké, dovezou se do Auburn Hills, a tam se auto zkompletuje a bude prodávat pod názvem Roxor.

Mahindra Roxor

Mahindra Roxor
A samozřejmě že tohle je problém pro koncern Fiat-Chrysler, pod jehož křídla patří i Jeep. Tohle je okatá kopie klasického Jeepu CJ a americká značka to tak nechce nechat. Chce za každou cenu zabránit indickému konkurentovi ve vstupu na trh. A tak se brání právní cestou.

Pro srovnání: Jeep CJ5 z roku 1955
Ovšem je otázka, jak uspěje. Mahindra Roxor totiž není určená pro silnice. Je to podle homologace dvoumístný (v Indii je auto až sedmimístné) terénní vůz se speciálním určením a maximální rychlostí 45 mil/h (72 km/h). Takže Jeep může sport snadno prohrát, protože prostě auto na světových trzích ignoroval několik desítek let a až teď se vzpamatoval a napadá auto, které ani nemůže konkurovat jeho homologovanému vozu. Ale uvidíme, jak rozhodne Komise pro obchod, která v této věci bude prvoinstančně rozhodovat.